آیا ابرخودروی برقی لوتوس جانشین بوگاتی شیرون می‌شود؟ + تصویر

پرشین خودرو: ابرخودروی الکتریکی لوتوس با توان ۱۵۰۰ اسب بخار و بیشینه سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت تولید می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه،  به تازگی اخباری از شرکت لوتوس درز کرده مبنی بر اینکه این خودروساز قرار است با یک ابر‌خودروی الکتریکی ۲.۵ میلیون دلاری، بوگاتی شیرون را به چالش بکشد. ابر‌خودروی لوتوس از پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد و اوایل دهه آینده به بازار می‌آید.

پروژه سری لوتوس که "اُمگا" نام دارد قرار است سال آینده به صورت کانسپت معرفی شود. پیشرانه مورد استفاده در امگا بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و از نسل آینده باتری‌های سبک وزن بهره می‌برد. پیش‌بینی میشود هایپرکار لوتوس در هر چرخ از یک موتور الکتریکی مجزا استفاده کند و به حداکثر سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

در صورت صحت اخبار درز کرده، امگا سریع‌ترین خودروی تاریخ لوتوس خواهد بود و رقابت با ابر‌خودرو‌هایی همچون بوگاتی شیرون، کوئین زخ رگرا و ریماک را در دستور کار دارد. اصلی‌ترین رقیب امگا، یعنی بوگاتی شیرون با بهره‌مندی از پیشرانه 16 سیلندر چهار توربو توانی در حدود 1500 اسب‌بخار تولید می‌کند. شتاب صفر‌ تا‌ صد آن 2.5 ثانیه، صفر‌ تا دویست 6.5 ثانیه و تنها در مدت 13.6 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست می‌یابد. با این تفاسیر لوتوس در اولین تجربه تولید هایپرکار با چالش جدی مواجه خواهد بود.

هم‌اکنون سریع‌ترین خودروی تولیدی لوتوس، "اکسیج" نام دارد که با بهره‌گیری از یک موتور V6 سوپرشارژ توان تولید 410 اسب‌بخار، شتاب صفر‌تا‌صد 3.3 ثانیه و دست‌یابی به حداکثر سرعت 289 کیلومتر در ساعت را دارد. قیمت این خودرو از حدود 53 هزار دلار آغاز می‌شود که یک پنجاهم قیمت مدل امگا است.

شرکت لوتوس به عنوان یک برند انگلیسی به ساخت خودرو‌های اسپرت و دو‌نفره شهرت دارد. این خودروساز قدیمی که مدتی تحت مالکیت مالزیایی‌ها بود، اکنون زیر‌مجموعه جیلی چین محسوب می‌شود. شرکت جیلی قصد دارد این اسپرت‌ساز پر‌آوازه را تبدیل به یکی از پیشرو‌ترین خودروسازان در زمینه تولید فناوری خودروی‌های الکتریکی بدل کند.


در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Lotus Omega را مشاهده می‌کنید:



لوتوس

 

لوتوس

 

 

لوتوس

کد خبر 106943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha