کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق کشور در هرمزگان

پرشین خودرو: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: بزرگترین محموله قاچاق سوخت کشور به میزان 287 میلیون لیتر در این استان کشف شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در تشریح جزییات این محموله افزود: در اواخر سال گذشته خبری مبنی بر قاچاق گسترده فرآورده های نفتی از یک شرکت جعلی سازمان یافته به پلیس آگاهی هرمزگان ارسال شد که با توجه به اهمیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به تحقیقات میدانی و انجام اقدام های اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، افرادی به صورت سازمان یافته با برنامه های جعلی اقدام به خرید گسترده محصولات نفتی در سطح استان هرمزگان و استان های همجوار کرده و آن را در انباری به نام شرکتی که وجود فیزیکی نداشته، انبار می کنند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: در این راستا سوخت یارانه ای را تحت عنوان فرآورده های دیگری به داخل اسکله شهید رجایی انتقال و در داخل مخازن اجاره ای نگهداری و با کشتی از کشور خارج می کردند.
سردار ملکی ادامه داد: بلافاصله ماموران آگاهی هرمزگان با هماهنگی مقام قضایی تعداد هفت نفر از افراد مرتبط را در اردیبهشت سالجاری دستگیر کردند که در اعتراف ها و بازرسی هایی که از شرکت صورت گرفت، بارنامه های جعلی کشف و کشتی بارگیری شده توقیف شد.
وی اضافه کرد: نمونه های موجود در آن کشتی به آزمایشگاه ارسال شد که پس از دریافت جواب مشخص شد نمونه های موجود با بارنامه هایی که ارایه داده اند، مغایرت داشته است که در مرحله نخست 17 میلیون لیتر سوخت قاچاق احراز و بخشی از آن ضبط شد.

 

قاچاق سوخت

 

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: طبق پیگیری و بررسی های تخصصی از اسناد و مدارک، مشخص شد این شرکت جعلی که بایستی محصولات درج شده در پرونده بهره برداری خود را صادر می کرد، فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را به صورت غیرمجاز خریداری و با استفاده از فاکتورهای جعلی، استفاده مکرر از یک فاکتور و انواع شیوه های جعلی با تبانی و پرداخت رشوه از سال 94 تاکنون 287میلیون لیتر مواد نفتی یارانه ای را به صورت قاچاق از کشور خارج و ضربه مهلک اقتصادی به کشور وارد کرده است.
سردار ملکی یاد آور شد: در 26 آذرماه جاری نیز چهار نفر از متهمان اصلی مربوط به پرونده شامل مالک و اعضای هیات مدیره شرکت در تهران دستیگر شدند و در این راستا 28 جلد پرونده تشکیل شد.
وی اضافه کرد: در مجموع 12 نفر در خصوص این پرونده دستیگر و به همراه مواد نفتی کشف شده به مراجع قضایی ارسال و در حال رسیدگی است.
از ابتدای سالجاری تاکنون نیز در مجموع 24 میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف و در این راستا 2 هزار خودرو نیز توقیف شده که 17میلیون لیتر از این مواد کشف شده مربوط به پرونده یاد شده است.

کد خبر 107029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha