جدیدترین پیشنهاد نماینده مجلس در خصوص قیمت بنزین

پرشین خودرو: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد من این است که ۱۰۰ لیتر مصرف در ماه با همان قیمت ۱۰۰۰ تومان در نظر بگیریم و مصرف بالاتر از آن را افزایش قیمت دهیم.

به گزارش پرشین خودرو ، علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص آخرین تصمیمات و پیشنهادات بنزینی دولت و مجلس اظهار داشت: در خصوص افزایش قیمت بنزین برای امسال هیچ برنامه ای نیست و هرچه باشد برای سال جدید هست و نظر شخص من این است که ادامه وضع بنزین به صورت فعلی، به نفع کشور نیست.

وی افزود: قاچاق هولناک بنزین ضرری است که به مردم کشور وارد می شود و از سالهای پیش باید اقداماتی برای جلوگیری از وقوع آن انجام می شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا قبل از سال 84 هر سال یک درصد مشخصی در پانزدهم فروردین ماه به قیمت بنزین اضافه می شد و مردم هم قبول داشتند و عادت کرده بودند؛ هیچ گونه مشکلی نبود، ولی متأسفانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 84، مجلس آن زمان قانون تثبیت قیمت ها را تصویب کرد و موجب شد قیمت بنزین ثابت بماند، چند سال این قیمت ثابت ماند و بعد دیدند که قیمت بنزین با قیمت واقعی فاصله پیدا کرده، بعد از آن به صورت یکباره به قیمت بنزین اضافه کردند و در ازای آن اعطای یارانه نقدی مصوب شد که هر دو کار اشتباه بود، هم تثبیت قیمت ها اشتباه بود و هم اینکه به‌یکباره قیمت بنزین را افزایش دادیم و یارانه تصویب شد، نیز اشتباه بود.

وی ادامه داد: الان یارانه هم مصیبتی برای کل کشور شده و هم این موضوع برای همه دولت‌ها یک مصیبتی است و اصل آن هم با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست، لذا باید ما یک فکر اساسی برای مسئله بنزین کنیم.

 

 

سوخت

 


مطهری در خصوص پیشنهاد خود در زمینه اصلاح وضعیت بنزین گفت: پیشنهاد من این است که 100 لیتر مصرف در ماه با همان قیمت 1000 تومان در نظر بگیریم و مصرف بالاتر از آن را افزایش قیمت دهیم.

وی افزود: مثلا بگوییم از 100 تا 150 لیتر، هر لیتر 2000 تومان و از آن بالاتر با حتی قیمت 5000 تومان عرضه شود، تا اینکه به قیمت واقعی بنزین نزدیک شویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: طبیعی است با اعمال این راهکار، پول بیشتر از قشر توانمند جامعه گرفته می شود و فشاری به اقشار متوسط و پایین وارد نمی شود.

کد خبر 107030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha