کد خبر 107037
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۹
پهپادهایی که پرندگان را نجات می‌دهند

پرشین خودرو: پهپادها امروزه کارکردهای بسیار متنوعی در جهان دارند، اما استفاده از آنها برای کمک به حفظ محیط زیست و گونه های مختلف حیات وحش نیز در حال افزایش است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از نیواطلس، انگلیسی ها با استفاده خلاقانه از پهپادها قصد دارند از انها برای شناسایی نوعی پرنده به نام بوف اروپایی استفاده کنند که به علت شیوه های استتار منحصر به فرد خود در خطر انقراض است.
این پرنده عادت دارد خود را به شکل تنه درخت درآورد و معمولا حتی در صورت نزدیک شدن افراد هم از جای خود تکان نمی خورد. همین مساله موجب آسیب دیدن و مرگ این حیوان هم می شود. از سوی دیگر تلاش برای جمع آوری گونه های مختلف این پرنده به شیوه های سنتی نیز ممکن نیست و مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است.

 

پرنده


همین مساله موجب شده بوف اروپایی در زمان آتش سوزی جنگل ها، دیگر سوانح طبیعی یا ساخت و ساز در طبیعت آسیب ببیند. اما پهپادهای مجهز به دوربین های گرمایی به خوبی می توانند از آسمان این پرنده را شناسایی و تصاویر انها را ثبت کنند. شرایط آب و هوایی متفاوت و ساعات مختلف شبانه روز هم تاثیری در توانایی های آنها در این زمینه ندارد.

محققان با استفاده از تصاویر این پهپادها می توانند با دقت ابعاد این پرنده و موقعیت دقیق جغرافیایی آن را نیز شناسایی کنند و هم اکنون در تلاش برای تهیه نقشه ای جامع از محل اسکان آن در نقاط مختلف انگلیس هستند.

کد خبر 107037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha