کد خبر 107075
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
5 استان کشور امسال به شبکه ریلی متصل می شود

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تاکید دولت بر توسعه شبکه ریلی، گفت: تا پایان امسال 5 استان به شبکه ریلی متصل می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان افزود: با احداث شبکه ریلی، استان های آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، گیلان و همدان تا پایان سال به شبکه ریلی متصل می شود.
وی گفت: سعی می شود تا پایان دولت نیز شبکه ریلی 3 استان دیگر از جمله استان چهارمحال وبختیاری نیز به این شبکه متصل شود.
به گفته وی، به منظور اجرای شبکه ریلی استان، مناقصات انجام شده است و یک ایستگاه نیز به ایستگاه های قبلی حسن آباد، مبارکه، سفید دشت در طرح شبکه ریلی استان اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد : پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 4 هزار و 565 کیلومتر راه ریلی در کشور وجود داشت که در 40 ساله انقلاب بیش از 9 هزار کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه شده است و هم اکنون بیش از 13 هزار کیلومتر راه ریلی در کشور فعال است.

خادمی اظهار داشت: هم اکنون اجرای 3 هزار و 200کیلومتر بزرگراه در دست احداث است که از این میزان 970 کیلومتر به بهره برداری می رسد.
وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی 3 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کشور وجود داشت، که در طول انقلاب اسلامی این زیرساخت ها به 104 هزار کیلومتر رسیده است.
به گفته وی، هم اکنون 90 درصد راه های روستایی بالای 20 خانوار به راههای اصلی متصل است.
وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب 280 کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت و این میزان هم اکنون 24 هزار کیلومتر است.
خادمی با اشاره به مشکل راههای جنوبی استان از جمله راه شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان به عنوان یکی از راههای ترانزیت و ارتباطی جنوب به مرکز کشور و راه فرعی شهرکرد، فارسان به مسجد سلیمان ، توجه به عنوان بهسازی و تقویت این راه ها را از اولویتهای امسال استان دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور دیدن و بررسی طرح های در دست اجرای کمربندی سامان به شهرکرد، کوهرنگ و همچنین طرح های در دست اجرا به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

کد خبر 107075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha