کد خبر 107132
۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

پرشین خودرو: جانشین پایگاه دریابانی کیش از کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق و توقیف سه فروند لنج صیادی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق كالا و سوخت ، دو اكیپ از عوامل گشت دریایی ناوگروه شناوری برای انجام گشت دریایی در سطح حوزه استحفاظی اعزام و در 10 مایلی جزیره فارور به سه فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشكوك می شوند.

وی با اشاره به اینکه لنج ها از بنادر فرعی و سواحل هرمزگان خروج کرده تا سوخت قاچاق را به شناورهای بیگانه که در خارج از آب های انحصاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بودند، انتقال دهند، توقیف و محموله آنان مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین پایگاه دریابانی كیش تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد، شناورهای توقیف شده فاقد هر گونه مدارک دریانوردی و ادوات صیادی بوده و صرفاً در زمینه سوخت قاچاق فعالیت دارند و با توجه به داشتن گازوئیل قاچاق، شناورهای توقیفی به همراه خدمه آنان به اسکله صیادی میرمهنای کیش منتقل شدند.
سرهنگ جمالی افزود: ماموران دریابانی در بازرسی از این سه شناور موفق شدند 27 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را کشف و 10 نفر خدمه آن را دستگیر کنند. 
وی با اشاره به اینکه با توقیف این شناورهای به ظاهر صیادی، 10 نفر خدمه دستگیر شده اند، ادامه داد: از ابتدای امسال 13 شناور که 2 فروند آن لندین گرافت و 11 فروند شناور صیادی بودند، توقیف و 110 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 64 نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

کد خبر 107132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha