اختصاص هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت به خطوط  مترو

پرشین خودرو: عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکتی که شهرداری تهران مجوز انتشار آن را دریافت کرده است به خطوط ۶ و ۷ مترو اختصاص داده شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، مرتضی الویری در جریان برگزاری یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه قانون بودجه سال ۹۷ که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد، گفت: در این مصوبه برای انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز صادر شده بود که بعد با یک تبصره تبدیل به ۳ هزار میلیارد تومان شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری تهران برای محل هزینه آن ۲ هزار میلیارد تومان این بود که هزار میلیارد تومان آن برای مترو و هزار میلیارد دیگر هم برای حمل و نقل عمومی هزینه شود.
عضو شورای شهر تهران افزود: اکنون که هزار میلیارد تومان اضافی است، باید با توجه به اهمیت خط ۶ و ۷، آن هزار میلیارد تومان برای این خصوص هزینه شود.

الویری با بیان اینکه خط ۶، ۳۱ کیلومتر طول دارد و از جنوب شرق به شمال غرب کشیده می‌شود، عنوان کرد: این خط دولت آباد را به کن وصل می‌کند و بسیار کارآمد است.

 

مترو

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۲ کیلومتر خط آماده بهره برداری است، ادامه داد: اگر اعتبارات لازم تزریق شود از دولت‌آباد تا امام حسین (ع) در مدت سه ماه راه‌اندازی می‌شود.

الویری به وضعیت خط ۷ متروی تهران اشاره کرد و گفت: اگر چه این طرح در زمان آقای قالیباف راه‌اندازی شد، ولی به دلیل نبود ایمنی متوقف شد تا کمبودهای آن برطرف شود.

وی با بیان اینکه این خط از میدان کتاب سعادت‌آباد تا میدان تختی در جنوب تهران است، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که این هزار میلیارد تومانی که اضافه آمده در خط ۶ و ۷ هزینه شود.

کد خبر 107200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha