نمایش توان داخلی سازی کشور در نمایشگاه خودرو تهران

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از تمام خودروسازان و تولیدکنندگان خواسته ام، توان داخلی سازی خود برای قطعاتی که به واسطه برخی محدودیت های بین المللی دیگر وارد نمی شود و موفق به تولید داخلی آن شده اند را در معرض دید عموم قرار دهند.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی، با اعلام این خبر گفت: با حضور و معرفی توان داخلی صنعت خودروسازی در سومین نمایشگاه خودرو تهران، هم شاهد ایجاد کسب و کار جدید برای قطعه سازان و هم رونق تولید در این بخش خواهیم بود.

وی که در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن می گفت، ادامه داد: قیمت گذاری خودرو بر مبنای حاشیه بازار در شهریورماه امسال مصوب شده بود اما بنده برای اجرای آن چند شرط گذاشتم.

رحمانی ادامه داد: شروط تحقق قیمت گذاری بر مبنای حاشیه بازار از سوی خودروسازها شامل رونق تولید، عمل به تعهدات، تامین قطعه ساز، تولید و عرضه قطعاتی که قبل تر از خارج می آمد، واگذاری اموال و فعالیت های غیر خودرویی خودروسازان می شود.

 



به گفته وزیر صنعت، فعالیت بر روی موضوع افزایش توان داخلی سازی و تولید و عرضه قطعاتی که پیش تر از خارج می آمده یکی از مهمترین تاکیدات این وزارتخانه به خودروسازان و قطعه سازان برای تحقق رونق تولید، عبور از برخی بحران ها و حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی بوده است.

وی موارد ذکر شده را برنامه کوتاه مدت و میان مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تحول در ساختار خودروسازی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این گام ابتدایی است و ظرف یک تا دو سال آینده شاهد اجرای یک برنامه اساسی و متحول گرا در خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهیم بود.

یادآور می شود که سومین نمایشگاه خودرو تهران از 18 تا 21 دی ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

کد خبر 107229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha