کد خبر 107248
۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
اعتصاب کامیون داران صحت ندارد

پرشین خودرو: رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران گفت: خبرهای منتشر شده در روزهای گذشته مبنی بر اعتصاب صحت ندارد و تجمعی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، رضا تیموری روز دوشنبه افزود: نارسایی هایی وجود دارد که مختص بخش حمل و نقل نیست و از طرفی به عنوان یک خانواده با تحریم های آمریکا و سوء استفاده خارجی مواجه شده ایم.

وی اظهار کرد: در صورت افزایش انتشار برخی مطالب نادرست در باره کامیون داران، این کانون صنفی در این زمینه اطلاعیه صادر خواهد کرد.
او گفت: پیگیر مطالبات صنفی کامیونداران از جمله قانون محاسبه کرایه بار بر اساس تن کیلومتر از طریق ادارات و دستگاه های مربوطه هستیم.
تیموری افزود: برای اجرایی شدن قانون محاسبه کرایه بار بر اساس تن کیلومتر عجله ای نداریم چرا که معتقدیم در این زمینه باید کارشناسی و تصمیم پخته ای انجام گیرد تا در آینده با کم ترین مشکل در مرحله اجرا روبه رو شویم.

 

کامیونداران

 

در روزهای گذشته برخی مطالب در باره اعتصاب و بارگیری نکردن کامیون داران مشهد در فضای مجازی منتشر شده بود.
400 هزار دستگاه کامیون با متوسط عمر 17 سال، سالانه حدود 400 میلیون تن کالا را در قالب 30 میلیون سفر جاده ای در ایران حمل می کنند.
518 هزار راننده کامیون که 41 درصد آنان 30 تا 39 سال سن دارند در مجموعه ناوگان بار جاده ای کشور مشغول فعالیت هستند.
همچنین چهار هزار و 176 شرکت و موسسه باربری زمینی در ایران فعال است.
38 هزار راننده باربری و 9 هزار راننده مسافربری در بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فعالیت دارند و 43 هزار و 920 دستگاه خودرو سنگین در ناوگان جاده ای این استان وجود دارد.
394 شرکت باربری و مسافربری، 92 انجمن صنفی مسافری و 17 انجمن صنفی کالا در خراسان رضوی فعال هستند.

کد خبر 107248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha