بوگاتی کالیپرهای ترمز چاپ شده خود را آزمایش کرد! + ویدئو

پرشین خودرو: با انتشار یک ویدیو، کمپانی خودروسازی بوگاتی روش های تست سیستم ترمز و کالیبراسون ساخته شده توسط چاپگرهای 3 بعدی را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بهمن ماه سال گذشته کمپانی خودروسازی بوگاتی در جدیدترین دستاوردهای خود، بزرگ‌ترین کالیپرهای ترمز جهان را معرفی کرد که قابلیت استفاده بر روی اتومبیل هایپرکار بوگاتی شیرون را خواهد داشت، اما نکته قابل توجه این کالیپر بزرگ ترمز، می‌تواند طراحی و ساخت آن بوسیله چاپگرهای 3 بعدی باشد که در صنعت بزرگ خودروسازی، برای اولین بار است که چنین کاری انجام شد و حالا با انتشار یک ویدیو، مراحل تست آن به تصویر کشیده شده است که تماشای آن خالی از لطف نبوده و برای علاقه مندان به مسائل فنی می تواند جالب توجه باشد.

طبق گفته بوگاتی، برای طراحی و ساخت این کالیبر ترمز بجای استفاده از آلومینیوم که در سیستم‌های ترمز قبلی مورد استفاده قرار گرفته است، حالا از تیتانیوم کمک گرفته‌اند که می‌تواند استحکام و عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در ضمن این آلیاژ خاص در صنایع هوافضا برای ساخت موتورهای موشک و قطعات مورد نیاز بال هواپیما استفاده می‌شود، اما کمپانی خودروسازی بوگاتی این آلیاژ را بر روی زمین آورده و در هایپرکار اخیر خود، یعنی بوگاتی شیرون مورد استفاده قرار داده است که طبق ادعای این شرکت، توانایی تحمل 124 کیلوگرم را در مساحت یک میلی متر مربع خواهد داشت، ولی خب برای ساخت آن نیاز به 45 ساعت خواهد بود که جزییات بیشتر آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 



جالب اینجاست که این کالیپر ترمز جدید بوگاتی که به عنوان بزرگ‌ترین کالیپر موجود در جهان (برای خودروهای سبک) معرفی شده است، با طول 409 میلی متر، عرض 210 میلی متر، ارتفاع 137 میلی متر و همچنین با وزن تنها 2.9 کیلوگرم ساخته شده است که حتی سبک‌تر از کالیپرهای ترمز آلومینیومی با وزن حدودا 4.9 کیلوگرمی خواهد بود.

 



برای رسیدن به موفقیت، کمپانی خودروسازی بوگاتی با موسسه تحقیقاتی "Laser Zentrum Nord" واقع در شهر هامبورگ آلمان وارد همکاری شده است که بعد از 45 ساعت کار کردن با چاپگرهای 3 بعدی قدرتمند این شرکت و همچنین تابش 400 وات لیزر برای ذوب کردن مواد تیتانیومی، موفق به ساخت اولین کالیپر ترمز با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی شده است، هرچند جالب است بدانید که قبل از خنک شدن کالیپر ترمز بوگاتی، دمای آن تا 212 درجه سانتی گراد بوده است. در پایان هم طی فرایند 11 ساعته ماشین کاری، محصول نهایی بوگاتی به دست می‌آید تا در نیمه اول سال جاری میلادی تست های مورد نظر بر روی آن انجام شود.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای بهره وری بیشتر از چاپگرهای 3 بعدی، یک مرکز پیشرفته در ولفسبورگ افتتاح کرده است و از پیشرفته ترین نسل چاپگرهای 3 بعدی که در همکاری با شرکت HP تولید شده است را مورد استفاده قرار داده تا امکان تولید انبوه قطعات وجود داشته باشد.

کد خبر 107263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha