خودروسازان باید به تعهدات خود پایبند باشند

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار نقدینگی را به سمت خرید این کالا سوق داد، گفت: باید ارزش روز مبلغی که خریداران در زمان پیش فروش پرداخت کردند محاسبه و باقی مانده زمان تحویل از خریداران اخذ شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمد حسین فرهنگی  با بیان اینکه خودروسازان باید به تعهدات خود پایبند باشند، گفت: در حوزه قیمت خودرو دو نکته مهم وجود دارد؛ نخست تعهدات پیشین این کارخانه‌ها است. براساس توافقی که میان کمیسیون صنایع و خودروسازان انجام گرفت شرکت‌ها موظفند به تعهدات خود با قیمت‌های سابق پایبند باشند. مردمی که یک سال گذشته در پیش فروش ثبت‌نام کردند نباید به دلیل کاهش ارزش پول متضرر شود چراکه با مبلغی که خریداران در زمان پیش فروش در اختیار خودورسازان قرار دادند این کارخانه‌ها می‌توانستند خودرو را فوری و با هزینه پایین تولید کنند.

خودروسازان سخت زیربار عمل به تعهدات خود می‌روند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه خودروسازان سخت زیربار عمل به تعهدات خود می‌روند اما پیش فروش معامله‌ای دو طرفه است و برای اعتمادسازی طرفین باید به تعهدات خود عمل کنند.

پیش‌ پرداخت‌ مردم به خودروسازان به نرخ روز محاسبه ‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید ارزش روز مبلغی که خریداران در زمان پیش فروش پرداخت کردند محاسبه و باقی مانده قیمت خودرو در زمان تحویل از خریدران اخذ شود.

دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو و پژو 207i صندوقدار اتوماتیک گروه صنعتی ایران خودرو
وی با بیان اینکه خودور نیز مانند سایر کالاها تحت تاثیر بازار است، عنوان کرد: تغییر قیمت قطعات، مواداولیه و دستمزدها باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود. در صورتی که خودورسازان ملزم به عرضه خودرو با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام شده شود ورشکستگی آنها حتمی است.

 

خودروسازان

 


کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو در پی کاهش اختلاف قیمت در بازار و کارخانه

عضو فراکسیون ولایی در مجلس بیان کرد: درصورتی که قیمت بازار و کارخانه به یکدیگر نزدیک شود انگیزه‌های دلالان در بازار خودرو از بین می‌رود و بازار خود را با فاصله‌های قیمتی منطبق می‌کند.

زمانیکه فاصله میان قیمت خودرو در کارخانه و بازار کم شود تقاضا کاهش پیدا کرده و خودروساز ناچار می‌شود قیمت را کاهش دهد بنابراین میان عرضه و تقاضا تعادل شکل خواهد گرفت
فرهنگی با بیان اینکه زمانیکه فاصله میان قیمت بازار و کارخانه زیاد باشد همه به دنبال خرید از کارخانه هستند که این موضوع خود مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: زمانیکه فاصله میان قیمت خودرو در کارخانه و بازار کم شود تقاضا کاهش پیدا کرده و خودروساز ناچار می‌شود قیمت را کاهش دهد بنابراین میان عرضه و تقاضا تعادل شکل خواهد گرفت.

چرا نقدینگی به سمت خرید خودور سوق پیدا کرد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار نقدینگی را به سمت خرید این کالا سوق می‌دهد که نیاز است این جاذبه از بین رود.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم بسیاری از قطعه‌سازان نتوانستند قطعات موردنیاز را تامین کنند در نتیجه قیمت خودرو افزایش پیدا کرد، ادامه داد: قیمت‌ها براساس واقعیت‌های بازار شکل می‌گیرد متاسفانه فرآیند عرضه و تقاضا در ایران مشکلات بسیاری دارد بسیاری از کالاهای داخلی از کشور خارج شده و مجدد به نام محصول خارجی وارد کشور می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودروسازان کشور خود باید به فکر تولید قطعات موردنیاز باشند تا در شرایط بحرانی وارد رقابت شده و قطعات را با قیمتی پایین‌تر تهیه کنند./

کد خبر 107269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha