کد خبر 107273
۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
تعدیل نیرو در بزرگترین خودروساز اروپا

پرشین خودرو: یک روزنامه آلمانی گزارش داد گروه خودروسازی فولکس واگن در راستای استراتژی جدید خود می‌خواهد حدود ۷۰۰۰ نفر از کارکنان خود در آلمان را اخراج کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، این تعدیل نیرو عمدتا متمرکز بر دو مرکز تولید خودروی این شرکت در ایالت " نیدرزاکسن" است و برخی از کارکنان دیگر نیز به طور موقت به کارخانه تولید پورشه منتقل خواهند شد. با توجه به مهلت اتحادیه اروپا به خودروسازان این قاره برای پایان دادن به تولید خودروهای دیزلی و جایگزینی آن ها با خودروهای الکتریکی، بسیاری از خودروسازان اروپایی به فکر تعدیل نیرو افتاده اند.


از سوی دیگر روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش کرده است که بزرگ‌ترین خودروساز این کشور یعنی جگوار-لند روور به دلیل تداوم مشکلات مالی و کاهش فروش خود تصمیم گرفته است ۵۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند. این تعدیل نیرو که احتمالا در ماه ژانویه صورت خواهد گرفت بخشی از برنامه این شرکت برای کاهش ۲.۵ میلیارد پوندی هزینه‌های خود است.

 

خودروسازان

 


در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، گروه خودروسازی جگوار-لند روور متحمل ۹۰ میلیون پوند زیان خالص شده است و ارزش سهام آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد کاهش یافته است. فلیکس براوتیگام، مدیر بخش بازرگانی این خودروسازی انگلیسی گفت: در چین که یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرویی جهان است با چالش‌های متعددی روبرو شده‌ایم اما به تمرکز بر روی انجام اقدامات عملی لازم برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا ادامه می‌دهیم.

انتظار می‌رود گروه جگوار- لندروور علاوه بر تعدیل نیرو به محدود کردن تولیداتش نیز روی آورد چرا که از مجموع ۱۳ مدل خودرویی تولید این شرکت تنها فروش ۳ مدل خودرو در ماه‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

کد خبر 107273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha