کد خبر 107277
۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
افزایش قیمت نفت در سایه کاهش تولید آمریکا

پرشین خودرو: قیمت نفت پس از تجربه روند پرشتاب نزولی امروز- دوشنبه- با توجه به کاهش سطح تولید آمریکا بزرگ‌ترین تولید کننده نفت خام جهان،‌ به‌رغم ادامه نگرانی‌ها از رشد اقتصاد جهانی افزایش را تجربه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، قیمت نفت امروز- دوشنبه- در سایه کاهش تولید نفت خام آمریکا به رغم ادامه نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی افزایش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای قراردادهای آینده با ۳۳ درصد افزایش معادل ۱۵ سنت، به هر بشکه ۴۵ دلار و ۷۴ سنت رسید.

قیمت نفت خام پس از تجربه موج کاهش شدید در دوره اخیر که نفت برنت و نفت خام آمریکا کاهش ۱۱ درصدی طی یک هفته را تجربه کرده و به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۱۶ رسیدند،‌ افزایش یافته است.

دو نفت خام مذکور بیش از ۳۵ درصد قیمت ثبت‌شده در اکتبر را از دست دادند.

سقوط قیمت نفت، تولید کنندگان نفت صخره‌ای آمریکا را به کاهش برنامه‌های حفاری خود در سال آینده واداشت.

رونق تولید نفت صخره‌ای امریکا این کشور را در صدر تولیدکنندگان جهانی،‌ بالاتر از کشورهای عربستان و روسیه قرار داده بود.

همچنان تصویر کلی اقتصاد و سایه آن بر بازار تقاضای نفت،‌ قیمت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. بازار سهام‌های جهان در بحبوحه نگرانی‌ها از کاهش معاملات تجاری به ویژه در سایه جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ‌دو اقتصاد بزرگ جهان سقوط کرده است.

 

نفت


به‌رغم شاخص‌هایی که حاکی از کاهش تولید آمریکاست،‌ همچنان سطح تولید جهانی بالاتر از سطح تقاضاست.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به همراه روسیه در ماه گذشته برای کاهش تولید به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از آغاز ماه ژانویه به منظور کاهش عرضه به توافق رسیدند.

«سهیل المزروعی» وزیر نفت امارات یکشنبه گذشته اعلام کرد که اوپک و متحدان آن در صورتی که سقف مشخص شده در تولید برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا کفایت نکند،‌ جلسه اضطراری تشکیل خواهند داد.

مزروعی گفت کمیته نظارت مشترک بین اوپک و تولیدکننده‌های دیگر اواخر ماه فوریه در باکو نشست خواهد داشت.

آنچه که باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به افزایش عرضه شده، گزارشی است که شرکت نفت و گاز «بیکر هیوز» آمریکا درباره افزایش تعداد پایگاه‌های حفاری این کشور منتشر کرده است.

کد خبر 107277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha