کد خبر 107342
۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
اجرایی شدن پلاک ملی در منطقه آزاد قشم

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور استان هرمزگان با بیان اینکه تعداد تصادفات فوتی درون شهری در 9 ماهه سال جاری 7 درصد کاهش داشته است، از کشته شدن 55 نفر در حوادث رانندگی درون شهری خبر داد.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، سرهنگ مجید صالح پور در تشریح عملکرد نه ماهه سال جاری گفت: در 9 ماهه امسال هزار و 345 فقره تصادف در محورهای درون شهری استان رخ داده است و 55 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته ایم.

این مسئول انتظامی گفت: طی این مدت، در تصادفات جرحی6 درصد و تعداد مجروحان 9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به صدور 458 هزار و 53 برگ جریمه در 9 ماهه اول امسال بیان کرد: این میزان برگ جریمه برای 522 هزار و 536 فقره تخلف صادر شده است.

سرهنگ صالح پور خاطرنشان کرد: در این مدت 4هزار و 611 دستگاه خودرو و 5 هزار و 861 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلف توقیف شده‌ اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان اظهار کرد: به 30هزار و 160نفر در مهدوکودک،3 هزار و 550 نفر از راننده ناوگان عمومی، هزار و 560نفر از کارکنان ادارات و 2 هزار و 410 نفر در مساجد آموزش همگانی توسط کارشناسان ترافیکی ارائه شده است.

سرهنگ صالح پور در ادامه از آغاز اجرای طرح آزمایشی کنترل سرعت در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد 6 دوربین که توانایی کنترل سرعت دارند تخلفات رانندگی را در سطح شهرستان بندرعباس به صورت آزمایشی ثبت می کنند.

وی با اشاره به اجرایی شدن پلاک ملی در منطقه آزاد قشم، افزود: به سبب بار ترافیکی سنگین در بافت مرکزی شهرستان بندرعباس، با هماهنگی های صورت پذیرفته و اقدامات کارشناسی شده قرار بر این است که تغییرات هندسی در شهرستان اتفاق بیفتد.

سرهنگ صالح پور دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای اصلاح بافت مرکزی بندرعباس را نصب223 تابلو ترافیکی، تهیه و نصب 115 عدد تجهیزات ترافیکی، اجرای اصلاح هندسی در محدوده منطقه 3و2، جانمایی و نصب پایه چراغ های راهنمایی تمامی تقاطع های هسته مرکزی شهرستان عنوان کرد.

این مسئول انتظامی با اشاره به احداث سامانه اتوبوس تندرو در شهرستان بندرعباس، مزایای مهم احداث این طرح را کاهش زمان سفر مسافران حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر،افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری،حذف پایانه های حمل و نقل عمومی از هسته مرکزی شهر،کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش سطح پوشش دهی سطح حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور هرمزگان تصریح کرد: اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه BRT شامل طراحی و جانمایی 21 ایستگاه پروژه BRT (اتوبوس های تندرو )، خرید حدود 30 دستگاه اتوبوس تندور، اجراء 24 مورد پارکینگ حاشیه ای مسیر اتوبوس های تندرو در بلوار امام خمینی و بلوار پاسداران ،نصب جدا کننده مسیر BRT به طول 30 کیلومتر، نقشه برداری و طراحی 38 معبر دارای نیاز اصلاح هندسی ، برگزاری جلسات هماهنگی به منظور ‌ارائه ‌گزارشات پیشرفت پروژه و برآورد دوربین های مورد نیاز و انعقاد قرارداد با پیمانکار و آماده نصب هم زمان با جدا کننده های مسیر است.

وی مهمترین مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر بندرعباس را وجود پارک حاشیه ای دوبل در اطراف خیابان اسدآبادی و امام خمینی(ره)، تعداد زیاد توقف های سوار و پیاده کردن وسایل نقلیه خیابان اسدآبادی و امام خمینی(ره)، پیمایش مسافت اضافی خودروها بدلیل یکطرفه بودن معابر اصلی، انتقال جریان مداوم ترافیک در شبکه معابر، تغییر زیاد وسایل نقلیه در خطوط حرکتی و ایجاد تاخیر در مسیر مستقیم، افزایش تقاضا نسبت به عرضه (کمبود ظرفیت) و تمرکز شدید مراکز پزشکی و تجاری در محدوده مرکزی شهر عنوان کرد.

سرهنگ صالح پور در پایان با اشاره به طرح پیشنهادی تکمیلی پلیس راهور استان در راستای کاهش بار ترافیکی در سطح شهرستان بندرعباس، اظهار کرد: ایجاد پارکومتر در کلیه معابر هسته مرکزی، ایجاد موج سبز در زمان بندی چراغ راهنمایی در محورهای اسدآبادی-امام خمینی، استفاده از دوربین های ثبت تخلف در تقاطعات چراغدارجهت کنترل وسایل نقلیه برای عبور از چراغ قرمز و استفاده از دوربین های ثبت تخلف در ورودی های هسته مرکزی شهر در کاهش بار ترافیکی اثر گذار است.
 

کد خبر 107342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha