کد خبر 107359
۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
تحویل خودرو از نمایش تا واقعیت

پرشین خودرو: تحویل به موقع خودرو به مشتریان از جمله حقوق مسلم آنها است که این روزها به عناوین مختلف از سوی برخی شرکت‌های خودرویی بسادگی نادیده گرفته می‌شود و مشتریانِ خود را با خبرهای ضد و نقیض و متفاوت در ابهام بیشتری قرار می‌دهند.

به گزارش پرشین خودرو، خرید خودرو نو یکی از لذت بخش‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند در طول زندگی هر فرد اتفاق بیافتد. حس لذت بخشی که از پیش از خرید خودرو شروع می‌شود و تا مدت‌ها بعد از تحویل خودرو ادامه خواهد داشت. اما در این مسیر اتفاقات مختلفی می‌تواند این حس خوشایند را تبدیل به موضوعی پیچیده و عصبی کننده تبدیل کند.

موضوعی که در حال حاضر بسیاری از مشتریان حوزه خودرو در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از خریداران خودرو‌های سواری از برندهای مختلف داخلی و حتی خارجی، با بدعهدی شرکت‌ها در تحویل به موقع خودرو‌ها روبرو هستند.

شاید تاخیر در تحویل تا مدت محدودی با دلایل لجستیکی مورد قبول و انتظار از سوی مشتریان باشد اما وقتی این تاخیر ها به بیش از چند ماه می‌رسد دیگر آن شیرین دلچشب به انتظاری تلخ مبدل خواهد شد.

این موضوع زمانی تلخ‌تر می‌شود که شاهد آن هستیم که علی‌رقم مشکلات عنوان شده برخی شرکت ها برای تولید، خودرو نو در بازار آزاد توسط دلالان موجود و آماده فروش است اما با حاشیه سود فراوان که این خود جای سوال دارد. در برخی موارد دیگر برخی شرکت ها به بهانه مشکلات جاری صنعت خودرو با حذف برخی آپشن‌های از پیش فروش شده را از روی خودرو حذف می‌کنند و با اخذ رضایتنامه خودرو را بصورت ناقص به مشتریان خود تحویل میدهند و طعم تلخی را از این خرید برای مشتریان خود به یادگار می‌گذارند.

 



واقعیت آنست که در حال حاضر بیشتر شرکت‌های خودرویی با بهانه کردن مشکلات عدیده که هیچکدام به مشتریان مربوط نمی‌شود، تاخیر‌های چندین ماهه در تحویل دارند و در عین حال پیش فروش با موعد تحویل یکساله را در دستور کار قرار می‌دهند. در عین حال همین شرکت‌ها هر چند وقت یکبار شرایط فروش غیر شفاف را با موعد تحویل عجیب و غیر واقعی منتشر می‌کنند، شرایطی که نهایتا وضعیت مبهمی را به مشتری تحمیل کرده و قدرت تصمیم‌گیری و پیش بینی را از آنها سلب می کند.

شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت هایی است که با شفاف سازی قیمت‌های جدید خود بر اساس هزینه تمام شده محصولات موعد مشخص 30 روزه ایی برای تحویل مشخص کرده تا بتواند پاسخ مناسبی به اعتماد مشتریان خود داده باشد.

تحویل به موقع خودرو به مشتریان از جمله حقوق مسلم آنها است که این روزها به عناوین مختلف از سوی برخی شرکت های خودرویی بسادگی نادیده گرفته می‌شود و مشتریان خود را با خبر های ضد و نقیض در ابهام بیشتری قرار می‌دهند. شاید مسئولانه‌ترین عملکرد شرکت‌ها را باید در شرایط سخت دید، در غیر اینصورت همه در شرایط مساعد خوب خواهند بود.

کد خبر 107359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha