تکلیف خودروسازان برای کاهش 10 درصدی ارزبری تولیداتشان

پرشین خودرو: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، خودروسازان باید در سال 98 میزان ارزبری تولیداتشان را 10 درصد کاهش دهند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر گفت: در جلسه اخیر ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد توجه به افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو مورد تاکید قرار گرفت و بر این اساس هدف گذاری برای افزایش سهم داخلی قطعات در سال 98 در دستور کار قرار گرفت.


فرشاد مقیمی افزود: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در این ستاد خودروسازان ملزم شدند تا در سال 98 میزان ارزبری تولیداتشان را 10 درصد کاهش دهند تا عمق ساخت داخل خودروها به تدریج افزایش یابد.


وی تصریح کرد: به همین منظور مقرر شد تا با برگزاری چندین نمایشگاه از جمله نمایشگاه خودرو تهران، شرکتها قطعات وارداتی مورد نیاز صنعت خودرو را در معرض دید قطعه سازان، طراحان و شرکتهای دانش بنیان قرار دهند تا با حمایت این شرکتها و تقویت توان قطعه سازان به منظور افزایش سهم داخلی سازی خودروها در کشور گام های مناسب تری برداشته شود.

 

فرشاد مقیمی

 

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: همچنین در راستای این هدف با دعوت و هماهنگی با صندوق نوآوری و شکوفایی مقرر شد تا این صندوق نیز حمایت های لازم در حوزه صنایع دارای اولویت به خصوص خودروسازی را داشته باشند.

مقیمی در پایان با اشاره به هدف گذاری وزارت صنعت برای افزایش داخلی سازی خودروها خاطرنشان کرد: تا پیش از این خودروهایی با 4 درصد داخلی سازی نیز منعی برای واردات به کشور نداشت اما در مرحله ای سهم داخلی سازی خودروها به 20 درصد و در برنامه ای دیگر مقرر شده تا این سهم به 40 درصد افزایش یابد زیرا در غیر این صورت تعرفه واردات قطعات این خودروها بر اساس تعرفه CBU محاسبه خواهد شد.

کد خبر 107381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha