محاسبه کرایه کامیون‌ها به ادارات کل راهداری استان‌ها واگذار می‌شود

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از واگذاری محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید ابلاغی، به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، غلامحسین دغاغله در حاشیه بازدید از روند احداث شهرک حمل و نقل ساوه  به برخی مطالبات رانندگان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: با نهایی شدن روش محاسبه تن کیلومتر و اجرای آن در سراسر کشور یکی از خواسته های بحق رانندگان محقق شد.

وی با اشاره به مطرح شدن این موضوع در سالجاری نیز گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی کارگروهی مختص رانندگان کامیون تشکیل شد و کارگروه دیگری به عنوان زیرمجموعه کارگروه اصلی به منظور تعیین کرایه براساس تن کیلومتر با حضور نمایندگان تشکل های صنفی، صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شد.

دغاغله با اشاره به تشکیل افزون بر ۳۰ جلسه اصلی و فرعی برای تعیین کرایه براساس تن کیلومتر در این کارگروه، گفت: برای اجرایی شدن این طرح ۱۰۶۰ نفر ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیون‌داران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شرکتهای مشاور صرف شده است و نهایتا به یک فرمول و نظر مشترکی دست یافتیم که طی نامه‌ای از سوی ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به استان ها ابلاغ شد.

وی بیان کرد: براساس این دستورالعمل یک نرخ پایه (نرخ شاخص مبنا هر تن کیلومتر ۱۰۳۳ ریال) و نیز ضرایبی از ۰.۷۵ تا ۱.۲۵ درصد تعیین شده است و ضرایبی هم برای حمل کالا در مسیرهای کوهستانی، مواد خطرناک و کالاهای خاص در نظر گرفته شده است که تعیین میزان ضرایب بر عهده استان‌هاست که با برگزاری جلسات مشترک کارگری و کارفرمایی علاوه بر محاسبه مسیر و مسافت ها برای هر مسیری هر استانی ضرایب خاص را اعمال کند.

 

کرایه

 


مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به برگزاری جلسه نهایی در ۱۹ آذرماه سالجاری گفت: صورتجلسه نهایی تنظیم و با امضای ریاست سازمان به استان ها ابلاغ شده است که در برخی استان ها اجرایی و در مابقی نیز در حال طی مراحل نهایی و توافق هستند.

وی بیان کرد: ‌محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر بر اساس عوامل هزینه‌ای قیمت تمام شده و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن هزینه‌ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سربار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شد.

وی با اشاره به اینکه قطعا این طرح مشکلاتی هم در پی خواهد داشت، بیان کرد: با هم افزایی و همدلی بین سازمان و تشکل‌ها مشکلات احتمالی که بوجود خواهد آمد برطرف می شود و تلاش خواهیم کرد تا نقاط ضعف این طرح برطرف شود.

دغاغله تصریح کرد: سازمان راهداری همچنین به منظور برطرف کردن نقاط ضعف و نقایص احتمالی برای اجرای طرح تن کیلومتر جلسات تخصصی ماهانه برگزار می کند و هرگونه تغییرات در قیمت، اقلام هزینه ای ناوگان و سایر هزینه ها نرخ بار براساس تن کیلومتر به روز خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در این جلسات ماهانه مشکلات اجرایی طرح را با نظرات کارشناسی برطرف کنیم.

کد خبر 107423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha