شهرداری در حال ساخت پارکینگ‌های عمومی است

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت:در بسیاری از مناطق تهران، شهرداری در حال ساخت پارکینگ‌های عمومی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شهروندان  خواستار رسیدگی به "ضرورت احداث پارکینگ عمومی در محلات تهران و شهرهای بزرگ برای جلوگیری از بلاتکلیفی رانندگان شدند.

هموطنان عنوان کردند«شهرداری هر روز خانه های قدیمی را جواز بلند مرتبه سازی می دهد بدون اینکه ظرفیت خیابانها و کوچه ها افزایش یابد بر تعداد ساکنین و بالطبع مالکین اتومبیل ها و اقوامی که برای برای صله رحم و دیدار با فامیل یا انجام امور اداری در محلات پر تردد رفت و آمد دارند اضافه میشود متاسفانه پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی هم بیشتر جاها را تابلوی حمل با جرثقیل زده است و عده ای یا از روی بی فرهنگی و یا از روی اجبار در محلهای پیاده رو نسبت به تعمیر موتور و یا خودرو یا پارک آنان اقدام و باعث مزاحمت همسایگان و یا عابران با سد معبر میشوند از این رو باید به ساخت پارکینگهای عمومی در همه محلات خصوصا محلات پر جمعیت تهران و شهرهای بزرگ اقدام شود تا نیاز به محل پارک خودروها بدون اسیب زدن به سیمای شهر و دوبله پارک کردن و .... تامین گردد.»

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این باره گفت: تا زمانی که پارک حاشیه‌ای در تهران ساماندهی نشود؛ ساخت پارکینگ‌های عمومی توجیه ندارد.وقتی که پارک کردن خودرو کنار خیابان رایگان است مردم ماشین‌هایشان را به پارکینگ‌های عمومی نمی‌برند که بخواهند هزینه‌ای پرداخت کنند.

 

پارکینگ

 

وی ادامه داد: کسی هم که در زمینه پارکینگ سرمایه‌گذاری می‌کند برایش توجیه اقتصادی ندارد در نتیجه سرمایه‌گذاری‌اش هدر می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر این موضوع که تهران نیاز به پارکینگ دارد،‌گفت: اما ابتدا باید پارک حاشیه‌ای ساماندهی و قیمت‌گذاری شود و وقتی مردم ببینند برایشان پارک در کنار خیابان مقرون به صرفه نیست به سمت پارکینگ‌های عمومی می‌روند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اضافه کرد: در بسیاری از مناطق تهران شهرداری در حال ساخت پارکینگ‌های عمومی است.

به اعتقاد علیخانی ما باید بسته‌ای از سیاست‌ها (معاینه فنی، طرح ترافیک، ساماندهی موتورسیکلت، ساخت پارکینگ، پارک حاشیه‌ای، زوج و فرد) را همزمان اجرا کنیم تا بتوانیم مشکل ترافیک، آلودگی هوا را حل کنیم و اگر این امر رخ ندهد،‌نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم.

کد خبر 107444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha