امداد رسانی به سرنشینان 100 خودرو گرفتار در برف

پرشین خودرو: رییس هلال احمر تکاب گفت: امدادگران به سرنشینان 100 خودرو که در برف و کولاک گردنه «مایین بلاغ» این شهرستان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، جعفر سعیدی  افزود: این تعداد خودرو عصر و شب گذشته در محدوده گردنه سخت گذر «مایین بلاغ» و در 35 کیلومتری محور تکاب - شاهین دژ به علت کولاک شدید و لغزنده بودن جاده از مسیر خود منحرف شده بودند.
وی بیان کرد: امدادگران این شهرستان به مدت 6 ساعت در این گردنه سخت گذر حضور داشتند و به رانندگان این خودروها امدادرسانی کرده و خودروها را به ادامه مسیر هدایت کردند.
سعیدی ادامه داد: بسیاری از این خودروهای گرفتار در برف و کولاک به علت نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی قادر به تردد در جاده لغزنده گردنه مایین بلاغ نبودند و امدادگران هلال احمر این خودروها را به زنجیر چرخ مجهز کردند.
رییس جمعیت هلال احمر تکاب اضافه کرد: شب گذشته بسیاری از خودروهای عبوری از گردنه مایین بلاغ کنترل خود را از دست دادند و از جاده خارج شدند اما به هیچ یک از مسافران و رانندگان آنان آسیبی نرسید و امدادگران هلال احمر به موقع به خودروها و سرنشینان آنها امدادرسانی کردند.

 

خودرو

 


سعیدی گفت: مسافران و رانندگان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در پایگاه امداد و نجات جاده ای مایین بلاغ تکاب اسکان یافتند و تغذیه مناسب و پتوی گرم در اختیار آنان قرار گرفت.
وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه تریلر سوخت رسان نیز در گردنه «مایین بلاغ» به علت لغزنده بودن جاده و نبود دید کافی بر اثر کولاک از مسیر خود منحرف و موجب مسدود شدن جاده به مدت نیم ساعت شد که با تلاش راهداران و امدادگران این خودرو به مسیر خود ادامه داد و جاده نیز بازگشایی شد.
 بارش برف و کولاک شدید در 2 روز گذشته موجب اختلال در تردد خودورها در جاده های تکاب شد؛ این شهرستان با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای زمستان هایی طاقت فرسا و جاده هایی سخت گذر و برف گیر است.

کد خبر 107478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha