ورود خودروهای آفرود به کویر مرنجاب ممنوع شد

پرشین خودرو: دادستان آران و بیدگل گفت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها در کویر مرنجاب ورود سافاری و آفرود به این منطقه ممنوع است.

به گزارش  پرشین خودرو به نقل ازایسنا،  سید محمدجوادی  در خصوص آخرین وضعیت مرنجاب، اظهارکرد: مخالف گردشگری و کویر نوردی نیستیم، ولی مشکلات زیست محیطی داریم که جای خاصی برای سافاری پیش‌بینی نشده و به دلیل پهنه بزرگ کویر هر کس هر جا خواست می‌رود و به طبیعت و محیط‌زیست آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: فرسایش خاک و مشکلات جانوری و گیاهی از جمله دلایل دیگر ما برای محدودیت ورود به مرنجاب است که در آینده می‌تواند به یک چالش و مشکل بزرگ برای اقلیم و محیط زیست آران و بیدگل و شهرهای اطراف تبدیل شود.

جوادی تصریح کرد: مسئول حفظ وضعیت موجود هستیم و باید بهتر از این طبعت را به آیندگان تحویل دهیم. بر همین اساس ممنوعیت آفرود و سافاری را تا زمانی که زیرساخت‌ها به صورت کامل آماده نشود خواهیم داشت، نه تور بدون مجوز می‌تواند فعالیت کند و نه لیدر بدون مجوز، بنابراین تورها باید هماهنگ با فرهنگ مردم منطقه فعالیت کنند.

 

آفرود

 

دادستان آران و بیدگل ادامه داد: هر کاری که انجام می‌دهیم به دلیل نگرانی مردم، خانواده شهدا و روحانیان است این‌ها دغدغه دارند، نباید به دلیل یک عده‌ای فرهنگ شهر را زیر سؤال برد، تا زمانی که مسئول باشم باید این نکات را مورد نظر داشته باشم و بدون تعارف به صورت قانونی عمل خواهم کرد تا مدیون مردم و خون شهدا نشوم‌.

جوادی ادامه داد: چه طور عده‌ای برای ورود گردشگر سر و دست می‌شکنند در حالی که این افراد معمولاً مایحتاج خود را از شهرهای خود و یا بیرون از این شهر تهیه می‌کنند و سود اقتصادی هم ندارند، برخی حتی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی به دنبال خود وارد این شهر مذهبی می‌کنند، چطور بتوانیم این وضعیت را تحمل کنیم که نه توجیه اقتصادی دارد و نه هنجارهای دینی و ملی را رعایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در فضای مجازی چنین وانمود کردند که فقط و فقط دغدغه فرهنگی و مذهبی دارند، ولی ما به جز این کمبود و نبود امکانات اولیه بهداشتی و راه مناسب را داریم و این‌ها چیز کوچک و ساده‌ای نیست، وقتی تمام این موارد درست شد می‌توان برای ورود خودروها به کویر مرنجاب تصمیم گرفت.
 

کد خبر 107485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha