سوپراسپرت های معروف جهان، پنجه در پنجه یکدیگر + ویدئو

پرشین خودرو: برای اثبات برتری، معروف ترین سوپراسپرت‌های جهان در قالب یک مسابقه درگ هیجان انگیز و بزرگ به جان یکدیگر افتاده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، معمولا کانال‌های یوتیوب و یا ترتیب دهندگان مسابقات درگ توانایی این را ندارند که چندین خودروی سوپراسپرت گران قیمت را کنار هم جمع کرده و آنان را به جان هم بیاندازند، اما امروز چنین اتفاقی رخ داده و چهار مورد از معروف ترین سوپراسپرت های جهان در کنار یکدیگر قرار گرفته است تا بزرگ ترین چالش خودروهای سوپراسپرت را شکل دهند، چالشی میان مکلارن فراری 812 سوپرفست، لامبورگینی اونتادور SV، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و همچنین خودروی مکلارن 720S که بدون شک می‌تواند جذاب ترین رقابت درگ ماه‌های اخیر باشد.

اول از همه بخش فنی فراری 812 سوپرفست از یک پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر تشکیل شده است و می‌توان 800 اسب بخار قدرت و همچنین 718 نیوتن متر گشتاور را تولید و به سمت خروجی منتقل کرد تا حداقل شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ و حداکثر سرعت بیش از 340 کیلومتر بر ساعت بر روی کاغذ بدست آید.

در طرف دیگر ماجرا، گاو خشمگین ایتالیایی با یک پیشرانه پیشرانه 12 سیلندر V شکل قرار گرفته است که خروجی قدرت آن به 750 اسب بخار خواهد رسید و می توان با استفاده از این نیرو در خروجی "لامبورگینی اونتادور SV" به حداقل شتاب 2.8 ثانیه و سرعت 350 کیلومتر برساعت بر روی کاغذ رسید.

دیگر عضو خانواده لامبورگینی یعنی "هوراکان پرفورمانته" هم با موتور تنفس طبیعی 5.2 لیتری ده سیلندر وارد این رقابت بزرگ شده است که با خروجی قدرت 630 اسب بخاری در کنار گشاور 600 نیوتن متری و وزن به شدت کاهش یافته، می توان به شتاب صفر تا صد حدودا 2.9 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد تا این رقابت بیش از پیش جذاب شود.

در پایان هم می رسیم به تنها رقیب انگلستانی در برابر سوپراسپرت‌های ایتالیایی، یعنی مکلارن 720S که با یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر 710 اسب بخاری وارد بزرگ‌ترین چالش خود در یک مسابقه درگ شده است تا دیگر یک خودروی از پیش برنده در مسابقات درگ نباشد و باید دید که در این مسابقه چطور عمل می کند.

کد خبر 107506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha