با توافق دولت و بانک مرکزی، مدار تولید خودروسازان سرعت می گیرد

پرشین خودرو: تولید خودروسازان با توجه به بسته حمایتی دولت برای ساماندهی بازار خودرو در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از افزایش تولید خودروسازان می دهد و آمار تولید خودروسازان در 9 ماهه اول امسال حاکی از رشد 16 درصدی تولیدات سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل است اما بر اساس جدیدترین آمار خودروسازان، تولید دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در آذرماه با افت همراه بوده است.

این آمار در حالی منتشر می شود که با وجود اعلام افت تولید آذرماه خودروسازان، به تازگی مدیر یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی از رشد 20 درصدی تولید در همین ماه خبر داده بود!

در همین راستا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به حمایت دولت برای رفع مشکل تولید خودروسازان عنوان کرد: در ماههای اخیر خودروسازان به منظور تولید و تامین قطعات با مسائل و مشکلاتی مواجه شدند که با حمایت دولت این مشکلات تا حدودی حل شده است.

 



فرشاد مقیمی اظهار داشت: پس از توافق با بانک مرکزی، شرایطی فراهم شد تا بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان که در ماه های اخیر به دلایلی در گمرکات متوقف شده بود در حال ترخیص است و با سرعت گرفتن ترخیص قطعات، خودروهای ناقص نیز در حال تکمیل و عرضه به بازار است.

وی در پاسخ به وضع تولید خودروسازان در ماه گذشته و افت تولید شرکتها تصریح کرد: تولید خودروسازان با توجه به بسته حمایتی دولت برای ساماندهی بازار خودرو در حال افزایش است.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس جدید ترین آمار تولید خودروسازان در 9 ماهه اول امسال، تیراژ محصولات سواری در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است در حالی که آمار خودروسازان در ماه گذشته نشان می دهد که ایران‌ خودرو در آذرماه سال جاری ۲۱ هزار و ۱۱۲ دستگاه از انواع محصولات را تولید کرده است که نسبت به ماه قبل ۳.۷ درصد افت تولید داشته و سایپا نیز در آذرماه ۱۱ هزار و ۴۹۰ دستگاه تولید کرده که نسبت که ماه قبل ۴۳.۵ درصد کاهش تولید اتفاق افتاده است.

کد خبر 107510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha