اولویت اصلی دولت در سال 98 توسعه زیرساخت « حمل‌ونقل » است

پرشین خودرو: سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: کل اعتبار تمک دارایی های سرمایه ای (طرح های عمرانی) برای لایحه بودجه سال آینده 62 هزار میلیارد تومان است که از این میان «حمل‌ونقل» با 7121 میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «مژگان خانلو» افزود: با وجود محدودیت های منابع، اعتبارات طرح های عمرانی در لایحه بودجه 98 به میزان 620 هزار میلیارد ریال و معادل مصوب سال 1397 حفظ شد.
وی گفت: استفاده از روش‌های نوین تامین منابع مالی و تخصیص بودجه عمومی (تا 10 درصد اعتبارات) برای تسریع در اتمام طرح‌ و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل و بهره‌‌برداری از طرح‌های عمرانی، افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات عمومی در حوزه‌های مختلف، تمرکززدایی در اجرای طرح‌های عمرانی و اجرای آنها به صورت استانی از سیاست های تنظیم اعتبارات طرح های عمرانی است.

به گفته خانلو، توزیع بهینه اعتبارات طرح‌های عمرانی به گونه ای که بخش اقتصادی و زیرساخت‌های توسعه کشور بیشترین سهم را در راستای اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص دهد، همچنین ساماندهی و اولویت‌بندی این طرح‌ها با در نظر گرفتن پروژه‌های مصوب سفرهای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در کنار طرح‌های تأمین و انتقال آب شرب و توسعه شبکه ریلی کشور، از دیگر سیاست های تامین اعتبار طرح های عمرانی است.
سخنگوی لایحه بودجه اظهارداشت: از کل اعتبار 62 هزار میلیارد تومانی طرح های عمرانی، 24 میلیارد و 800 میلیون تومان مختص دستگاه های اجرایی، 11 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش استانی و 25 میلیارد و 800 میلیارد تومان به ردیف های متفرقه اختصاص یافته است.

 

اتوبوس


به گفته وی، پس از طرح های حمل و نقل، بخش آب با چهار هزار و 146 میلیارد تومان اعتبار، ارتباطات و فناوری اطلاعات با سه هزار و 41 میلیارد تومان، کشاورزی با 2 هزار و 68 میلیارد تومان و آموزش و پرورش عمومی با یک هزار و 81 میلیارد تومان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم تخصیص اعتبار عمرانی در لایجه بودجه سال آینده را دارند.
وی یادآورشد: اولویت تخصیص اعتبار برای طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد و قابلیت بهره برداری در سال 98 است.
خانلو گفت: برای 2 هزار و 658 طرح دستگاه های اجرایی، اعتبار درنظر گرفته شده است.
به گفته سخنگوی ستاد بودجه، 858 هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه های مشارکت عمومی و خصوصی اعتبار مورد نیاز است.
 رییس جمهوری چهارم دی ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 1398 را با سقف 17 میلیون و 32 هزار و 332 میلیارد و 270 میلیون ریال ( ١٧.٠٣٢.٣٣٢.٢٧٠.٠٠٠.٠٠٠) تقدیم مجلس کرد.
منابع بودجه عمومی دولت چهار میلیون و 77 هزار و 137 میلیارد و یک میلیون ریال ( ٤.٠٧٧.١٣٧.٠٠١.٠٠٠.٠٠٠) و درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی 709 هزار و 126 میلیارد و 827 میلیون ریال (٧٠٩.١٢٦.٨٢٧.٠٠٠.٠٠٠) است.
بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت از نظر درآمدها نیز 12 میلیون و 747 هزار و 545 میلیارد و 475 میلیون ریال (١٢.٧٤٧.٥٤٥.٤٧٥.٠٠٠.٠٠٠) و از لحاظ هزینه ها و سایر پرداخت ها، همین میزان است.

کد خبر 107527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha