خودروسازان رمق تولید ندارند و مشتریان صبر و تحمل!

پرشین خودرو: هر روز شاهد تحصن و تجمع های معترضانی هستیم كه می بایست در ماه های گذشته خودروهای خود را از كمپانی های ایران خودرو و سایپا تحویل می گرفتند!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با نگاهی گذرا به تاریخ كهن و مطالعه حوادث تلخ و شیرین ایام سپری شده در این سرزمین به یك نقطه مشترك در میان مردم ایران می رسیم و آن هم صبر، استقامت و گذشت مثال زدنی آنها است.
از استقامت در مقابل دشمنان و صبر در برابر مشكلات كه بگذریم به گذشت از جان، مال و ناموس مردم در راه وطن می توانیم با افتخار یاد كنیم كه نمونه عینی و كتمان ناپذیر این از خود گذشتگی را در هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از آن مشاهده كرده ایم.

بی شك جنگ تحمیلی، تورم كمر شكن، تحریم های بیگانگان، حوادث ناگوار طبیعی و غیر طبیعی و صدها مورد مشابه دیگر می توانست طی این سالها به راحتی این ملت را به زانو درآورد اگر صبر و گذشت و استقامتی در میان نبود.
حال امروز در آستانه ورود به چهارمین دهه از پیروزی انقلاب و عبور از موانع مختلف پیشرفت، خودروسازان داخلی ما با معضل عدم پاسخگویی به تعهدات خود به مشتریان دست و پنجه نرم می كنند و هر روز شاهد تحصن و تجمع های معترضانی هستیم كه می بایست در ماه های گذشته خودروهای خود را از كمپانی های ایران خودرو و سایپا تحویل می گرفتند!

 



آری، مردم صبور و با گذشت دیروز تبدیل به افرادی كم حوصله و نگران شده اند و این امر حاصل سناریوی دشمنان قسم خورده ای است كه با پاشیدن گرد نا امیدی و بی اعتمادی در صدد هستند مردم ایران را با عناوین مختلف با مجموعه دولت و حاكمیت درگیر کرده و مانع از ایجاد همدلی و صمیمیت در خانه خودی شوند.

نا بسامانی اقتصادی، عدم مدیریت كارآمد در برخی دستگاه ها، تورم و افزایش افسارگسیخته قیمت ها، عدم تامین نقدینگی و توان خرید مواد اولیه و قطعات، خروج شركای خارجی در كنار سایر مشكلات عدیده در بخش صنعت خودرویی، جملگی عواملی شده كه غول های بزرگ خودروساز كه تا چندین ماه قبل محصولات خود را با شرایط خاص و به صورت تحویل فوری به مشتریان تقدیم می كردند، امروز نتوانند به تعهدات خود عمل كرده و مردم نیز صرفا آنها را مقصر می دانند.

بی شك انتظاری كه می توان از مردم داشت این است كه بار دیگر صبر و گذشت پیشه كرده و خودروسازان را در مسیر عبور از بحران ها و نجات كشتی طوفان زده خود یاری رسانند و بپذیرند كه برخوردهای قهری با صنعتگرانی كه قطعا خود از وضع فعلی نگران بوده و در حال برنامه ریزی برای خروج از بحران می باشند راه به جایی نبرده و دستاوردی نخواهد داشت.

- یونس آقازاده

کد خبر 107562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    1 0
    از بس که خودروسازان از فضای انحصاری سوء استفاده کرده اند خودرو رو با قیمت های نجومی می فروشند ،قرارداد کاملا یک طرفه تحمیل میکنند ،و حتی حداقل حقوقی هم که سازمان حمایت از مصرف کننده برای مشتری قایل شده را زیر پا می گذارند . تجمعات را به حساب کم حوصلگی مصرف کننده نگذارید