پاراف جهانگیری و قول وزیر صنعت هم در ترخیص خودروها ثمری نداشت +نامه ها

پرشین خودرو: ترخیص 16 هزار خودروی دپو شده در گمرکات در دور باطل و نامه نگاری های دستگاه های مسئول از بالاترین مقام دولت تا وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت افتاده و همچنان بلاتکلیف است.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به بی نتیجه ماندن پیگیرهای چند ماهه این انجمن برای ترخیص 16 هزار خودروی دپو شده در گمرکات اظهار داشت: موضوع ترخیص این خودروها در دور باطل و نامه نگاری های انجمن واردکنندگان با معاونت هماهنگی دفتر رئیس جمهوری و سازمان توسعه تجارت افتاده و وزارت صنعت همچنان بلاتکلیف است.

 

پاراف جهانگیری

وی با توجه به پاراف اخیر معاون اول رئیس جمهوری به وزرای اقتصاد و صنعت در خصوص تعیین تکلیف خودروهای متوقف در گمرکات گفت: پس از نامه محمد شریعتمداری وزیر وقت صنعت به معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر درخواست تشکیل هیاتی با محوریت ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و نمایندگان دستگاه های ذی ربط برای تعیین تکلیف خودروهای متوقف در گمرک، معاون اول رئیس جمهوری نیز در 30 آبان ماه نیز در پارافی به وزرای اقتصاد و صنعت خواستار عمل به مقررات در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات شد.

 

پاراف جهانگیری

 


دادفر افزود: به فاصله کوتاهی از پاراف معاون اول رئیس جمهوری، مشاور وی و دبیر ستاد هاهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی نامه ای به رضا رحمانی وزیر فعلی صنعت با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهوری خواستار تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات شد اما با گذشت بیش از دو ماه از این مذاکرات و نامه ها همچنان روند نامه نگاری برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده ادامه دارد به طوری که در آخرین و جدیدترین این نامه نگاری ها، نامه مدیرکل دفتر هماهنگی های ویژه نهاد رئیس جمهوری به رئیس انجمن واردکنندگان خودرو پیرو نامه 16 مهرماه انجمن مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای موجود در گمرکات کشور است.

 

پاراف جهانگیری


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: به رغم پیگیری های انجمن تاکنون این نامه نگاری ها هیچ نتیجه ای را به همراه نداشته است و به نظر می رسد همه دور یکدیگر می چرخند و هیچ کس نمی داند در این میان چه وظیفه ای بر عهده دارد و باید چه اقدامی انجام دهد!
 

پاراف جهانگیری
 

پاراف جهانگیری
 

با روشن شدن عدم تقصیر واردکنندگان تجمع خریداران به مقابل وزارت صنعت رسید

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات دو سه ماه اخیر خریداران مقابل شرکت های واردکننده خورو تصریح کرد: امروز مردم متوجه شدند که شرکت های واردکننده در این جریانات نقشی نداشته و مقصر نیستند چراکه با پول آنها خودرو خریداری و وارد گمرک شده و شرکتها آماده پرداخت تعهدات هستند بنابراین تجمعات از مقابل شرکتها به وزارت صنعت، معدن وتجارت کشیده شده است.

دادفر تاکید کرد: مردم فهمیدند که تمام سیاست ها برای ممنوعیت و جلوگیری از ترخیص خودروها به منظور افزایش قیمت خودرو بوده و همین برای قضاوت و عملکرد وزارت صنعت و دولت کافی است.


ممنوعیت واردات برای حمایت از تولید یا افزایش قیمت خودروهای داخلی !


وی با توجه به خواست واردکنندگان برای جلسه با وزیر صنعت گفت: به رغم درخواست شرکتها تاکنون وزیر جلسه ای را با واردکنندگان نداشته است اما در این شرایط چندان این مساله برای واردکنندگان اهمیتی ندارد بلکه مهم قضاوت مردم است.

دادفر همچنین در پایان با اشاره به اینکه واردکنندگان حرف ها و دغدغه هایشان را به گوش مردم رساندند، خاطرنشان کرد: مردم امروز متوجه شدند علت ممنوعیت واردات خودرو نه برای حمایت از تولید بلکه برای افزایش قیمت خودروسازان داخلی بوده است و به طور قطع آثار آن در طول زمان نیز منتقل می شود.

 

پاراف جهانگیری

 

پاراف جهانگیری

 

پاراف جهانگیری

 

پاراف جهانگیری

کد خبر 107580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha