تولید یک فضاپیمای باری که از باند فرودگاه به فضا می رود

پرشین خودرو: شرکت سیرا نوادا برای تولید یک فضاپیمای باری موسوم به دریم چیسر برای استفاده ناسا به منظور حمل و نقل بار به ایستگاه فضایی بین المللی به توافق رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از نیواطلس، فضاپیمای یادشده توسط ناسا به عنوان نسل جدیدی از فضاپیماهای باری توصیف شده و قرار است ظرف دو سال آینده مورد استفاده عملیاتی قرار بگیرد.

برخی آزمایش های اولیه این فضاپیما ناموفق بوده اند و مشکلاتی در زمینه فرود آن در محیط آزمایشگاهی به وجود آمده بود، اما سرانجام مشکلات یادشده برطرف شد و اولین آزمایش موفق آن در نوامبر سال ۲۰۱۷ انجام شد.

سیرا نوادا یکی از سه شرکت خصوصی بود که در سال ۲۰۱۶ موفق به عقد قرارداد با ناسا برای تولید فضاپیمای باری شد. دو شرکت دیگر اسپیس ایکس و اوربیتال آی تی کی نام دارند. قرار است دریم چیسر در مجموع شش بار به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود.

مهم ترین مزیت این فضاپیمای باری در مقایسه با رقبا امکان فرود آن بر روی باندهای عادی فرودگاه های تجاری در سراسر جهان است. همین امر برخی سازمان های فضایی کشورهای دیگر و حتی سازمان ملل را به استفاده از دریم چیسر علاقمند کرده است. قابلیت پرواز و نشست و برخاست خودکار و امکان حمل حداکثر ۵۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله دیگر مزایای این فضاپیما است.

کد خبر 107606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha