وقتی سوخت ایران از صنعت بانکرینگ امارات سر در می‌آورد!

پرشین خودرو: رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: سوخت در حال فروش در بنادر امارات، همان سوخت های قاچاق ایران است، یعنی آن که سوخت از خاک ما قاچاق شده و در بنادر این کشور تخلیه می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به ظرفیت های کشور در عرصه فروش سوخت در بنادر کشور، گفت: یکی از ظرفیت های اصلی بنادر در تمام کشورهای جهان، مسئله بانکرینگ و فروش مستقیم سوخت به کشتی ها است، امروز بسیاری از کشورها در مسیر توسعه این صنعت مهم حرکت کرده اند.

رقابت منطقه‌ای ایران و امارات در عرصه صنعت بانکرینگ

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در منطقه خلیج فارس نیز امروز دو کشور ایران و امارات متحده عربی در عرصه فروش مستقیم سوخت و بانکرینگ سوخت فعال هستند، البته حجم فعالیت و فروش سوخت امارات در بنادر بسیار بالاتر از ما است، اما خوشبختانه اقدامات قابل قبولی از مسئولان کشور در این عرصه صورت گرفته است.

سوخت در حال فروش در بنادر امارات، همان سوخت های قاچاق ایران است

وی گفت: نکته قابل توجه این است که سوخت در حال فروش در بنادر امارات، همان سوخت های قاچاق ایران است، یعنی آن که سوخت از خاک ما قاچاق شده و در بنادر این کشور تخلیه می شود و سپس در قالب بانکرینگ و عرضه مستقیم به ارزش افزوده بسیار بالا به کشتی ها فروخته می شود.

 

قاچاق سوخت

 


صنعت بانکرینگ بهترین راه کار برای کنترل قاچاق

در شرایط کنونی حجم بالایی از سوخت تولید شده به خارج از کشور قاچاق می شود، حال به نظر من بهترین راه برای کنترل قاچاق و توسعه صنعت بانکرینگ در کشور، این است که نمایندگی های فروش به بخش خصوصی واگذار شود و سوخت با قیمت آزاد در بنادر ما به فروش برسد، از این رو این مسئله می تواند زمینه شکوفایی صنعت بانکرینگ را در کشور فراهم کند
وی گفت: در شرایط کنونی حجم بالایی از سوخت تولید شده به خارج از کشور قاچاق می شود، حال به نظر من بهترین راه برای کنترل قاچاق و توسعه صنعت بانکرینگ در کشور، این است که نمایندگی های فروش به بخش خصوصی واگذار شود و سوخت با قیمت آزاد در بنادر ما به فروش برسد، از این رو این مسئله می تواند زمینه شکوفایی صنعت بانکرینگ را در کشور فراهم کند.

درآمد فروش سوخت از طریق بانکرینگ به صورت مستقیم به خزانه واریز می شود

هاشمی تختی نژاد تصریح کرد: این مسئله موجب می شود که درآمد فروش سوخت با قیمت آزاد در بنادر، به صورت مستقیم به خزانه کشور واریز شود که این موضوع می تواند ارزآوری بالایی را برای کشور به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز هر لیتر سوخت گازوئیل در داخل کشور حدود 350 تومان به فروش می رسد، اما همین سوخت در دریا به قیمت آزاد 5 هزار تومان فروخته می شود، حال ما می توانیم این سوخت را به صورت قانونی به افراد با قیمتی پایین تر بفروشیم که این موضوع هم موجب اشتغال زایی شده و هم جلوی قاچاق را می گیرد.

کد خبر 107691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha