بازار وارداتی ها نیز به ساحل آرامش می رسد / آخرین گام مثبت دولت برای ترخیص خودروهای متوقف در گمرک

پرشین خودرو: پس از ماهها انتظار خریداران و واردکنندگان، هفته آینده فرآیند ترخیص بیش از 13 هزار خودروی دپوشده در گمرکات آغاز می شود.

بازار خودروهای وارداتی که مدت زیادی است روزهای پرتنشی را برای مشتریان و واردکنندگان رقم زده است در روزهای آتی می رود با تصمیم سران قوا و پس از 8 ماه سکون با فاصله گرفتن از رکود روند نزولی قیمت را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، براساس آخرین اخبار به دست آمده از وزارت صنعت و معدن هفته آینده با موافقت سران قوا، شرایط پرداخت عوارض و حقوق گمرکی برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک مشخص و نتیجه آن اعلام می شود.

پس از اعلام نتیجه تصمیم سران سه قوه و تعیین شرایط عوارض و حقوق گمرکی ، قرار است خودروهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده، تفاوت آن پرداخت و سپس ترخیص شود بر این اساس قرار است آن دسته از خودروهایی که با ثبت سفارش غیر قانونی نیز وارد شدند در صورت پیش ثبت نام با تصمیم شورای عالی هماهنگی سه قوه ترخیص و به مشتریان تحویل شود.

 



در حالی قرار است طی روزهای آتی شرایط پرداخت عوارض و حقوق گمرکی خودروهای وارد شده با ارز 4200 تومانی در گمرک مشخص شود که گفته می شود تنها حدود 4 هزار دستگاه از 14 هزار خودرو دپو در گمرک با ارز 4200 تومانی وارد شده است و مابقی با ارز مبادله ای وارد شده است.

ابهام در خصوص مابه التفاوت ارز خودروهای با ارز 4200 تومانی در حالی مطرح است که به گفته یک منبع آگاه مابه التفاوت ارز خودروهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شدند بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

هر تصمیمی که سران قوا در خصوص حقوق گمرکی و شرایط ترخیص خودروها اتخاذ کند به طور قطع آثار به مصرف کنندگان نیر منعکس خواهد شد از این رو امید می رود این تصمیم به نحوی باشد که کمترین فشار به مصرف کنندگان وارد شود.

در این میان این پیش بینی ها همچنان ابهام در خصوص نحوه ترخیص و تعیین حقوق گمرکی و عوارض بیش از 6 هزار خودرو با ثبت سفارش غیر قانونی نیز وجود دارد در حالی که به گفته یک مقام مسئول در حوزه واردات خودروهایی که به صورت غیر قانونی ثبت سفارش شدند هیچ کدام با ارز 4200 تومانی ثبت سفارش و وارد نشده است.

کد خبر 107759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha