کد خبر 107812
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
موج گرما استرالیا را فرا گرفت

پرشین خودرو: موج گرمایی که مناطق پرجمعیت جنوب شرقی استرالیا را درنوردیده، باعث افزایش دمای هوا، اتخاذ ممنوعیت‌های آتش افروزی و افزایش نگرانی‌ها نسبت به سلامت شرکت کنندگان این ماهِ مسابقات تنیس آزاد استرالیا شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،‌ یک هفته پس از آن که گرم‌ترین شهر استرالیا، داغ‌ترین روز خود را به ثبت رسانید، موج گرما سمت دیگری از این کشور را فرا گرفته و باعث شده شهر جنوب شرقی ملبورن به دمای ۴۲ درجه سانتی گرادی برسد.

مناطق شمالی انتظار می‌رود گرم‌تر و پر بادتر باشند و به همین دلیل ممنوعیتی نسبت به آتش افروزی در سراسر ایالت ویکتوریا، دومین ایالت پرجمعیت استرالیا اتخاذ شده است.

۹ سال پیش مرگبارترین آتش سوزی‌ طبیعی استرالیا، جان ۱۸۰ نفر را در نزدیکی شهرهایی که پیش‌بینی شده دمای آنها تا اواخر امروز (جمعه) به ۴۶ درجه سانتی گراد برسد، گرفت.

دفتر پیش‌بینی هوای استرالیا اعلام کرده شرایط آب و هوایی به گونه‌ای است که در صورت وقوع آتش سوزی مهار آن دشوار خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا شروع مسابقات تنیس آزاد استرالیا در ۱۴ ژانویه در ملبورن درجه حرارت دما کاهش یابد و هوا رو به خنکی برود.

مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند اقداماتی نظیر استراحت‌های ۱۰ دقیقه‌ای میان مسابقات تنیس آزاد و ایجاد وقفه در بازی توسط داور در شرایط شدید آب وهوایی اتخاذ شده تا سلامت ورزشکاران به خطر نیفتد.

شهر "هوبارت" که معمولا خنک‌ترین نقطه استرالیا به شمار می‌رود به دمای چهار درجه سانتی‌گرادی رسیده است. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از وقوع آتش‌سوزی‌های طبیعی در مناطق نزدیک این شهر است. اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات ناشی از این آتش‌سوزی دریافت نشده است.

به گزارش ‌ای‌بی‌سی‌نت، شورای شهر "شپارتون" نیز از مردم خواسته تا از قرار گرفتن در معرض آفتاب در دمای ۴۵ درجه‌ای این شهر خودداری کنند.

کد خبر 107812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha