توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در دستور کار شهرداری کلانشهرها

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از انتشار اوراق مشارکت تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ برای اجرای طرح های توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد دولت در لایحه بودجه سال 98 برای حمایت از حمل و نقل عمومی، گفت: متأسفانه بحث حمل و نقل عمومی همواره در لوایح بودجه و سیاست های دولت ها مورد بی توجهی قرار گرفته شده است، البته در برخی از مقاطع اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفت، اما شرایط کنونی حمل و نقل عمومی در کلانشهرها نتیجه عدم حمایت دولت از این بخش است.

مجوز دولت به شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در تبصره 5 لایحه بودجه سال 98، شهرداری ها را مجاز به انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های نوسازی حمل و نقل عمومی و قطار شهری کرده است، اقدامی که به نظر من در شرایط کنونی می تواند در اجرای سیاست ها راه گشا باشد.

انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 8 هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها در سال 98

شهرداری های کشور می توانند تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی را با تضمین خود منتشر کنند که حداقل 50 درصد از سقف اوراق برای اجرای طرح های قطار شهری اختصاص خواهد یافت
علوی ادامه داد: بر اساس این تبصره، شهرداری های کشور می توانند تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی را با تضمین خود منتشر کنند که حداقل 50 درصد از سقف اوراق برای اجرای طرح های قطار شهری اختصاص خواهد یافت.

 

اتوبوس

 


انتشار اوراق مشارکت بهترین راه کار برای جذب سرمایه جهت توسعه حمل و نقل عمومی

وی گفت: در سال آینده وضعیت اعتبارات عمرانی کشور مناسب و قابل قبول نیست و در کل بر اساس لایحه بودجه سال 98 حدود 62 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بنابر این بهترین راه کار انتشار اوراق مشارکت و جذب سرمایه ها و نقدینگی در جامعه است.

علوی بخش حمل و نقل را زیربنای توسعه کشور خواند و گفت: اگر می خواهیم در عرصه های مختلف اقتصادی به توسعه دست پیدا کنیم، در گام نخست باید زیرساخت های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی را توسعه بدهیم که تنها راه تحقق این مسئله، استفاده از مشارکت های مردمی است.

استفاده از فاینانس در سال 98 برای توسعه حمل و نقل عمومی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال 98 مسئله مشارکت و سرمایه گذاری های خارجی نیز مورد تأکید قرار گرفته تا شهرداری ها بتوانند از طریق فاینانس نسبت به جذب سرمایه برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کنند./

کد خبر 107827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha