پیش‌نویس تفاهم‌نامه راه‌آهن و شهرداری تهران در دست بررسی است

پرشین خودرو: مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای از ساماندهی و کنترل مکانیزه بلیت قطارهای حومه‌ای تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: به منظور استفاده مردم از بلیت مترو برای قطارهای حومه‌ای عقد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و شرکت قطارهای حومه‌ای در حال بررسی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی قمری نژاد در نشست روسای قطارهای حومه‌ای که به‌منظور نظارت بر روند جذب و آموزش دانشجویان اولین دوره آموزشی روسای قطارهای حومه‌ای در اداره کل راه‌آهن تهران برگزار شد، از ساماندهی و کنترل مکانیزه بلیت قطارهای حومه ای تهران تا پایان امسال خبر داد و افزود: از بیست و دوم دی‌ماه بخشی از این کار آغاز خواهد شد و مراحل بعدی نیز به دنبال آن انجام می‌شود.


وی بابیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک، مسافران تهرانی بتوانند با استفاده از کارت بلیت مترو، از قطارهای حومه‌ای نیز استفاده کنند اضافه کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و شرکت قطارهای حومه‌ای در حال بررسی است.

قمری نژاد با اشاره به نقش اساسی روسای قطار در این پروژه گفت: در آینده نقش روسای قطار دراین‌باره تبیین شده و نحوه استفاده از ابزارهای کنترلی آموزش در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

قطار

 


ارتباط مؤثر روسای قطارهای حومه‌ای با مسافران ریلی از سوی دیگر مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با تشریح برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن به‌منظور گسترش قطارهای حومه‌ای گفت: توسعه قطارهای حومه‌ای ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های توسعه ریلی در کشور است و با توجه به اینکه درصد قابل‌توجهی از هزینه تولید ناخالص ملی، صرف سوانح رانندگی و تصادفات در حومه شهرهای بزرگ می‌شود، توسعه قطارهای حومه‌ای تا حد زیادی مانع از سوانح رانندگی و تحمیل هزینه بالا در کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روسای قطار حومه‌ای و آموزش آن‌ها افزود: این افراد بیشترین ارتباط را با مسافران ریلی دارند و ازآنجاکه خدمات در قطارهای حومه‌ای با سایر قطارها متفاوت است دوران آموزش و کارورزی روسای قطار حومه‌ای از اهمیت بسزایی دارد.

همچنین قمری‌نژاد در پایان این جلسه به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن درزمینهٔ قطارهای حومه‌ای، ۴۰ رئیس قطار از حدود یک سال گذشته در فرآیند جذب و آموزش قرار گرفتند و آموزش آن‌ها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد که این افراد در ادامه پس از دوران کارورزی به‌عنوان روسای قطارهای حومه‌ای و محلی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 107840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha