میزان توجه افراد به موضوعات از نحوه پلک زدن مشخص می شود

پرشین خودرو: یافته های محققان چینی نشان می دهد میزان پلک زدن افراد نشانگر تمرکز آنها بر روی یک موضوع و میزان علاقمندی مغز به اطلاعاتی است که اشخاص از محیط اطراف دریافت می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، بررسی پژوهشگران دانشگاه ژجیانگ نشان می دهد پلک زدن های افراد متناسب با ریتم سخن گفتن دیگر افراد است، اما اگر فردی به موضوعی بیشتر توجه کند میزان پلک زدن وی افزایش می یابد.

این محققان می گویند از نحوه و شدت پلک زدن افراد می توان اطلاعات زیادی در مورد نحوه پردازش داده ها توسط مغز انسان به دست آورد که البته باید در این زمینه بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

ظاهرا افزایش پردازش اطلاعات در شبکه عصبی مغز موجب می شود سطح چشم سریع تر خشک شود و لذا برای مربوط کردن آن نیاز بیشتری به پلک زدن وجود داشته باشد. البته نحوه پلک زدن افراد در زمانی که به جزئیات متفاوتی از یک موضوع توجه می کنند نیز تفاوت داشته و شدت و تعداد پلک زدن ها تغییر می کند.

محققان می گویند در آینده می توان با بررسی شیوه پلک زدن دانش آموزان و دانشجویان از میزان توجه آنها به درسهای کلاس مطلع شد و بدین شیوه کیفیت تدریس و هدف گذاری های مرتبط را ارتقا بخشید.

کد خبر 107902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha