کد خبر 107911
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان

پرشین خودرو: شرکت رولز رویس در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی از سریع ترین هواپیمای برقی و الکتریکی جهان رونمایی کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی رولز رویس اعلام کرده است که تصمیم گرفته با همکاری شرکت‌های فعال در زمینه هواپیماسازی به ساخت و تولید یک هواپیمای تمام برقی و الکتریکی بپردازد که سرعتی بالغ بر ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و رکورد قبلی سرعت هواپیمای الکتریکی زیمنس که معادل ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت بود و در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شده بود، شکسته خواهد شد.


گفته می‌شود که این این هواپیما در یک سال آینده یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی خواهد شد. استفاده از هواپیماهای برقی و الکتریکی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نداشته و در سالهای اخیر از استقبال بی نظیری از سوی شرکت های فعال در صنعت هواپیماسازی برخوردار شده است و مهندسان هوا و فضا همواره در تلاشند تا با طراحی مدل های مفهومی جدید و پیشرفته، به توسعه فناوری هواپیماهای برقی و الکتریکی بپردازند که علاوه بر نداشتن آلودگی هوا، آلودگی صوتی بسیار پایینی را نیز در بر خواهد داشت.

 

هواپیما


بر اساس گزارش وب سایت Wings Herald، در مدل مفهومی توسعه داده شده توسط شرکت رولز رویس، یک پک باتری با شش هزار سلول قرار است به کار گرفته شود که بیشترین ظرفیت توان نصب شده کنونی در یک هواپیماست. این پروژه از یک سیستم انتقال نیروی ۷۵۰ ولتی بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل ۷۵۰ کیلووات را در اختیار پیشرانه‌های هواپیمای مذکور قرار دهد. موتور این هواپیما همچنین به یک سیستم خنک‌کننده فعال مجهز شده است که امکان یک پرواز بدون وقفه از لندن به پاریس را فراهم می‌کند.

کد خبر 107911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha