کد خبر 107958
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
اتصال تمامی استان‌های کشور به شبکه ریلی

پرشین خودرو: رئیس انجمن حمل و نقل ریلی گفت: اتصال تمام استان‌ها به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی  با بیان اینکه پیش از انقلاب توسعه شبکه ریلی تنها در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده بود، گفت: اتصال تمام استان‌های کشور به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: هنوز برخی از شهر‌ها مانند البرز و کردستان به شبکه ریلی متصل نشده‌اند که به زودی این پروژه‌ها فعال می‌شود.

رجبی درباره سرعت حرکت قطار‌ها گفت: پیش از انقلاب حداکثر سرعت سیر قطار‌ها ۱۴۰ کیلومتر بود، اما هم اکنون ما توانستیم سرعت سیر قطار‌ها را به ۱۶۰ کیلومتر برسانیم که افزایش ۲۰ کیلومتری سرعت سیر در ساعت خود نقش مهمی در حوزه ریلی دارد.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی افزود: هدف‌گذاری ما در این بخش افزایش سرعت به ۲۰۰ کیلومتر است و امیدواریم با حمایت از بخش‌های ریلی بتوانیم تا افق ۱۴۰۴ به این سیر سرعت برسیم.

 

ریل

 

 


افزایش ظرفیت حمل بار از ۸ هزار تن به ۲۵ هزار تن
وی با بیان اینکه در بخش حمل بار ریلی توانسته‌ایم به دستاورد‌های بزرگی برسیم، افزود: پیش از انقلاب حمل بار توسط ریل ۸ هزار تن بود، اما هم اکنون میزان جابه‌جایی بار در این بخش به ۲۵ هزار تن رسیده است.

رجبی ادامه داد: رشد لوکوموتیو‌ها در بخش ریلی بسیار چشمگیر بوده به طوری که در آن دوران تعداد لوکوموتیو‌های فعال کمتر از ۳۰۰ عدد بود، اما اکنون تعداد تمامی لوکوموتیو‌های فعال به ۴۰۰ عدد رسیده و توانسته‌ایم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لوکوموتیو را فعال کنیم.
 

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه توانستیم تمام پایانه‌های بندری از جمله بندر شهید رجایی، بندر امام و چابهار را به شبکه ریلی متصل کنیم، افزود: برخی از مسیر‌های ریلی همچون بندرعباس _ بافق، تهران _ مشهد و تبریز – زنجان از مهم‌ترین مسیر‌هایی است که در بخش دو خطه کردن توسعه یافته‌اند.

سه خطه شدن راه آهن تهران _ مشهد
وی تأکید کرد: تهران – مشهد به زودی به خطوط‌ سه خطه شبکه ریلی متصل می‌شوند.

رجبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۵۵ واگن مسافری را با استفاده از نیرو‌های متخصص داخلی ساخته و تعدادی از آنها را وارد کرده‌ایم، گفت: متأسفانه تعداد زیادی از واگن‌های مسافری این بخش دچار فرسودگی شده‌اند که امیدواریم با تخصیص ارز کالا‌های اساسی بتوانیم این بخش را فعال کنیم.
 

کد خبر 107958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha