واگن‌‌های مترو شهرداری تهران ترخیص می‌شوند

پرشین خودرو: معاون فنی گمرک ایران از موافقت ترخیص 80 درصد واگن‌های مترو شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، گمرک ایران با ترخیص 80 درصد واگن‌های مترو تهران که طی چند ماه اخیر در گمرک شهید رجایی بندرعباس متوقف شده بود، موافقت کرد.


در جریان اقدامات اورژانسی گمرک که از سوی معاون فنی گمرک ایران در گمرک شهید رجایی انجام شد، یکی از مشکلات اساسی مربوط به واگن‌های مترو شهرداری تهران عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بود که نیاز به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی داشت.

بار رایزنی و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و مقرراتی، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک از ترخیص 80 درصد واگن‌های مترو شهرداری خبر داد.

وی افزود:‌ مشکلات در این بخش مرتفع شده و با تعهد ذی حسابی شهرداری تهران امکان ترخیص فراهم شد.

در همین راستا نیز محمدی نماینده صاحب‌کالا برای ترخیص واگن‌های مترو به فارس گفته است، تاکنون 21 واگن ترخیص شده و با موافقت انجام شده حدود 40 واگن دیگر را طی روزهای آتی ترخیص خواهیم کرد. در نهایت 20 واگن می‌ماند تا تکلیف مالیات ارزش بر افزوده آن مشخص شود.

 

واگن

 

در همین راستا پیش‌تر تعهد ذی‌حسابی از سوی شهرداری تهران برای ترخیص واگن‌ها گذاشته شده بود.

محمدی گفت: 70 میلیارد تومان مجموع حقوق ورودی و عوارض گمرکی ترخیص واگن‌ها است که از این میزان 40میلیارد تومان آن مالیات و 30 میلیارد تومان نیز مربوط به عوارض است. در مجموع 70 واگن وجود داشت که با موافقت صورت گرفته، بالغ بر 60 تا 61 واگن آن ترخیص خواهد شد.

به گزارش فارس، یکی از مشکلات عدم ترخیص واگن‌های مترو شهرداری تهران به موضوع مالیات ارزش بر افزوده باز می‌گردد و آنها معتقدند که نباید این مالیات از شرکت‌های تولیدی اخذ شود. دوم آنکه تولید واگن یک محصول عام‌المنفعه محسوب می‌شود و منافع آن برای مردم است.

کد خبر 107963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha