تکمیل آزادراه قزوین-رشت در دست سازمان برنامه و بودجه

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سازمان برنامه هنوز ۴۰۰ میلیارد تومانی که تعهد کرده بود بابت احداث ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین رشت بپردازد، تخصیص نداده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، خیرالله خادمی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان برنامه بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی تعهد داده شده برای تکمیل آزادراه قزوین- رشت را اختصاص داده است، گفت: این رقم هنوز به شرکت ساخت تخصیص نیافته است ولی سازمان برنامه و بودجه تعهد کرده آن را پرداخت کند.

، آزادراه قزوین ـ رشت مهم ترین آزادراه توریستی و گردشگری کشور سال هاست که به دلیل عدم تکمیل ۸ کیلومتر باقی مانده آن در منطقه رودبار ـ منجیل، با مشکل بزرگ ترافیک سنگین و ده ها کیلومتری در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات چند روزه به خصوص در برخی از روزهای تعطیلات نوروز و هفته آخر شهریور روبه رو است. اتفاقی که سبب شده تا علاوه بر بروز مشکلات متعدد برای مسافران گرفتار در ترافیک های سنگین بعضا بیش از ۱۲ ساعته، با اتلاف شدید سوخت نیز مواجه باشیم بخصوص که خودروهای درگیر در این ترافیک معمولا در تابستان برای درامان ماندن از گرمای هوا ناچار به استفاده از کولر خودرو هستند.

این در حالی است که بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برای احداث ۸ کیلومتر باقی مانده از آزادراه در محور منجیل ـ رودبار به دلیل لزوم احداث تونل، ۴۰۰ میلیارد تومان باید هزینه شود.

ر ششم شهریور ماه امسال طی گزارشی با عنوان «اتلاف منابع ملی درآزادراه ناتمام قزوین-رشت/متولی: بودجه نداریم! » به این موضوع پرداخته بود.

میرشفیع (۶ شهریور) : ۴۰۰ میلیارد تومان برسد، ۲ ساله می سازیم

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگویی که در ۶ شهریور ماه داشت، علت به تعویق افتادن احداث ۸ کیلومتر باقی مانده از این آزادراه استراتژیک را فقدان سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: قرار است مسیر رفت (قزوین به سمت رشت) آزادراه شده و مسیر فعلی که از داخل شهر رودبار می گذرد را برای حفظ کسب و کار زیتون کاران منطقه، بهسازی کرده و از آن برای مسیر برگشت استفاده شود.

وی تأکید کرد: اگر پول برسد، دو ساله آن را می سازیم.

 

برنامه و بودجه

 


سازمان برنامه(۱۹شهریور) : ۴۰۰ میلیارد تومان به آزادراه اختصاص می یابد

در واکنش به این گزارش، سازمان برنامه و بودجه در ۱۹ شهریور ماه امسال اعلام کرد رقم ۴۰۰ میلیارد تومان لازم برای احداث محور باقی مانده از آزادراه قزوین ـ رشت را به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اختصاص می دهد.

میرشفیع (۱۰ آذر) : اعتبار لازم تخصیص نیافته است

میرشفیع یک بار دیگر در ۱۰ آذر امسال در پاسخ به پیگیری های  درباره تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه قول عملی کردن آن را داده بود، اظهار داشت: این اعتبار هنوز تخصیص داده نشده چرا که ابتدا ما باید برای انتخاب پیمانکار، مناقصه برگزار کنیم.

وی افزود: مناقصه انتخاب پیمانکار را یک بار برگزار کرده‌ایم اما چون شرکت‌کننده به تعداد کافی نبود، مناقصه را طی هفته جاری تجدید خواهیم کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمالا در جریان همین تجدید مناقصه موفق به انتخاب پیمانکار خواهیم شد، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه قول داده به محض آغاز کار، بودجه لازم را تخصیص دهد.

میرشفیع درباره اینکه آیا با توجه به نوسانات قیمتی که در زمینه پروژه های عمرانی و مصالح ساخت و ساز ایجاد شده، رقم ۴۰۰ میلیارد تومان تکافوی تکمیل طرح را خواهد داد یا خیر؟ گفت: به نظرم باید اجازه بدهیم ابتدا فرآیند ساخت آغاز شود و پس از آن کفایت اعتبار تخصیصی را بسنجیم. ما پیش بینی تعدیل را برای اجرا در طول پروژه کرده ایم و اگر مبلغی که قرار است تخصیص داده شود، از این رقم بیشتر شد، باید درخواست تجدید منابع کنیم ولی فعلا این رقمی که سازمان برنامه قرار است پرداخت کند، پاسخگوی فهرست بهای موجود خواهد بود.

وی درباره اخذ عوارض از این ۸ کیلومتر تصریح کرد: ما رقم عوارض را نسبت به سرمایه گذاری تعیین می کنیم و این ۸ کیلومتر با بقیه مسیر یکپارچه است و گیت عوارضی جداگانه نخواهیم داشت. اگر لازم به اخذ عوارض باشد، رقم آن بر روی عوارض موجود کشیده می شود ولی از آنجایی که سرمایه گذار تا کنون سرمایه گذاری خاصی نکرده، بعید است رقم فعلی عوارض آزادراه بیشتر شود.

خادمی(امروز) : ۴۰۰ میلیارد تومان هنوز تخصیص نیافته است

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیزر درباره تخصیص اعتبار مورد نیاز و ۴۰۰ میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه قول عملی کردن آن را داده بود، گفت: این رقم هنوز به شرکت ساخت تا کنون تخصیص نیافته است ولی سازمان برنامه و بودجه تعهد کرده آن را پرداخت کند.

میرشفیع (امروز) : پیمانکار قطعه اول انتخاب شد؛ قطعه دوم هفته آینده

سیدحسین میرشفیع ، معاون شرکت ساخت نیز در گفت وگوی امروز خود درباره اینکه آیا پیمانکار پروژه انتخاب شده است یا خیر، اظهار داشت: دیروز (۱۶ دی) مناقصه قطعه اول آزادراه برگزار شد و هفته آینده هم قرار است مناقصه قطعه دوم برگزار شود.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ساخت، پیمانکار این قطعه ای که مناقصه آن برگزار شده نیز مشخص شده و پیمانکار قطعه بعدی نیز در مناقصه هفته آتی انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعه نخست ۳.۵ کیلومتر و قطعه دوم ۴.۵ کیلومتر است.

کد خبر 107979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha