کد خبر 107987
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۸
اندازه گیری فشار خون با ساعت مچی

پرشین خودرو: شرکت الکترونیک ژاپنی "اومرون"(Omron) که در زمینه تولید دستگاههای پزشکی فعال است، از نخستین ساعت مچی هوشمند خود که قادر به اندازه‌گیری فشار خون افراد است، در نمایشگاه CES ۲۰۱۹رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، هنگامی‌که صحبت از تجهیزات پزشکی می‌شود، نام شرکت "اومرون" به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی می‌درخشد، اکنون نیز این شرکت موفق به توسعه یک ساعت مچی هوشمند شده که قادر به اندازه ‌گیری فشار خون افراد است.

"اومرون" شرکت الکترونیک ژاپنی است که در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، تجهیزات خودکارسازی و اتوماسیون صنعتی، قطعات الکترونیکی خودرو، تجهیزات پزشکی و ابزارهای مراقبت سلامت فعالیت می‌کند.

 

ساعت مچی

 


ساعت مچی هوشمند یاد شده "HeartGuide" نام دارد و قادر به نظارت بر ضربان قلب و کیفیت خواب کاربران در طول شبانه‌روز است. ساعت مذکور می‌تواند فشار خون افراد را در زمان بیداری اندازه گیری کند، اما به گونه‌ای طراحی نشده که این کار را در زمانی‌ که کاربران خوابیده‌اند، انجام دهد.

ساعت "HeartGuide" داده‌های خود را با یک برنامه همراه همگام‌سازی می‌کند و توسط آن‌ کاربران می‌توانند از میزان فشار خون، ضربان قلب و نحوه خواب خود آگاه شوند. البته لازم به ذکر است یک برنامه همراه این ساعت هوشمند است که کاربران توسط این برنامه می‌توانند لیست ماهانه میزان ضربان قلب، فشار خون و کیفیت خواب خود را نیز مشاهده کنند.

شرکت "اومرون" با پژوهشگران و متخصصان بسیاری برای توسعه سیستم این ساعت مچی هوشمند همکاری کرده است. تمام ابزاری که در سیستم این ساعت به کار رفته‌اند، بزرگتر از یک دانه از برنج نیستند. به گفته شرکت، هر دستبند از سازه‌ای ساخته شده که پنج برابر قوی‌تر از فولاد است.

ساعت مچی هوشمند "HeartGuide" از سوی "سازمان غذا و دارو"(FDA) ایالات متحده آمریکا تایید شده است و به زودی و با قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 107987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha