ضرب العجل 2هفته ای قطعه سازان برای اصلاح فوری قیمت قطعات

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: قیمت قطعات از سوی خودروسازان باید ظرف مدت حداکثر ۲ هفته آتی براساس نرخ واقعی نهاده های تولید اصلاح فوری شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آرش محبی نژاد، با بیان این مطلب گفت: کل مطالبات صنعت قطعه سازی از بخش خودروسازی کشور بیش از 20 هزار میلیارد تومان است که 5000 میلیارد تومان از این رقم مطالبات معوق و سررسید گذشته قطعه سازان می باشد.

 

گردهمایی قطعه سازان


وی که در گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو سراسر کشور سخن می گفت، اظهار داشت: متاسفانه باید بگویم از 550 هزار نیروی کار صنعت قطعه سازی در سال گذشته شاهد تعدیل یا تعلیق 280 هزار نفر در سال جاری هستیم.
به گفته محبی نژاد، همچنین از 1200 قطعه سازی رسمی کشور شاهد تعطیلی یا وضع نیمه تعطیلی برای 400 واحد قطعه سازی در سال 1397 هستیم که این اعداد و ارقام بیان گر واقعیت تلخ سقوط در صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با تاکید بر اینکه تنها صنعت خصوصی کشور که تحریم شده صنعت خودرو است، 5 مشکل حاد صنعت قطعه سازی را شامل "بحران نقدینگی"، "قیمت فروش قطعات خودرو"، "تامین مواد اولیه داخلی و خارجی"، "تسویه خریدهای اعتباری و مدت دار ارزی"، و "افت تیراژ تولید خودروسازان" که منجر به افزایش هزینه های سربار شده است، اعلام کرد.

وی در پایان زیان خودروسازان در سال جاری را ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.


در گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو سراسر کشور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه 4 نماینده مردم در خانه ملت حضور داشتند و در سخنرانی هایی به اعلام مواضع خود در حمایت از تولید و تولیدکننده پرداختند.

این گزارش می افزاید که بخش صنعت کشور به خصوص قطعه سازی با حرف و سخنرانی هیچ وقت درست نشده و نخواهد شد و ای کاش نمایندگان ما در خانه ملت با تهیه و تصویب قوانینی بر پایه حمایت عملی از صنعت و به دنبال آن نظارت بر اجرای صحیح آن گام های اصولی در این زمینه بردارند.

 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

گردهمایی قطعه سازان

 


حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی

گردهمایی قطعه سازان

 

 

شهاب الدین بی مقدار رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی

گردهمایی قطعه سازان

 

 

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

گردهمایی قعه سازان

کد خبر 108026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha