ابلاغ دستورالعمل نهایی فعالیت شرکتهای امداد خودرویی در هفته آتی

پرشین خودرو: دستورالعمل فعالیت شرکت‌های امداد خودرویی تصویب و ظرف یک هفته آینده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرا، ابلاغ می شود.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از بررسی و دریافت نظرات تمامی دستگاههای مربوطه از جمله پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری، ضوابط و دستورالعمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی نهایی و به منظور ابلاغ به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد.

امیر حسین قناتی افزود: پیش بینی می شود با تصویب دستورالعمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی، ظرف یک هفته آینده این دستورالعمل توسط وزیر صمت برای اجرا به دستگاهها ابلاغ شود.

وی با اشاره به گسترش فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه در کشور اظهار داشت: با توجه به ضوابط تدوین شده در مصوبه فعالیت شرکتهای امداد خودرویی و آشنایی شرکتهای امداد خودرویی با نتایج مثبت این دستورالعمل در ساماندهی فعالیت شرکتهای امداد خودرویی، به طور قطع اجرای این دستورالعمل با مشکل مواجه نخواهد شد و به سرعت توسط شرکتها اجرایی می شود.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گسترش فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه و تخلفات صورت گرفته در این زمینه را علت اصرار دولت بر تدوین و تصویب این دستورالعمل اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این دستورالعمل در ساماندهی فعالیت شرکتهای امداد خودرویی و جلوگیری از افزایش تخلفات در این بخش امید می رود با تصویب آن ظرف یک هفته آینده برای اجرا ابلاغ شود.

 



به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در خرداد ماه امسال، هیات دولت ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را اصلاح کرد و بر اساس این اصلاحیه، وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمام شرکت‌های امداد خودرویی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

پس از آن بود که انجمن صنفی خدمات پس از فروش ضوابط و دستورالعمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی را تدوین و برای تصویب به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.

پیش بینی می شود با اجرایی شدن دستورالعمل جدید، فعالیت شرکتهای امداد خودرویی ساماندهی شده و از برخی مشکلات و تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتهای امداد خودروی متفرقه و غیرمجاز، جلوگیری شود.

بررسی اوضاع شرکتهای امداد خودرویی متفرقه در ماههای اخیر حاکی از آن است که گران‌فروشی و استفاده از قطعات یدکی تقلبی و دست دوم تخلفاتی است که از سوی برخی شرکتهای امداد خودروی متفرقه و غیرمجاز صورت می گیرد که انتظار می رود با ابلاغ هر چه سریعتر دستورالعمل نهایی فعالیت امداد خودروها، شاهد توقف فعالیت این شرکتها باشیم.

کد خبر 108034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha