پروژه‌های حمل‌ و نقل ریلی ارزش افزوده مالی بیشتری نیاز دارند

پرشین خودرو: کیانپور گفت: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که بخشی از آن مربوط به پروژه‌های ریلی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پیش از شوک ارزی و افزایش تورم، ارزش پروژه های نیمه تمام کشور، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده بود، گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام، سالانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در بهترین حالت تنها ۷۰ درصد از آن‌ تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: ۱۱ درصد از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مربوط به بخش حمل‌ونقل ریلی است که اتمام آن‌ها منوط به تخصیص بودجه و حمایت از بخش خصوصی است.

کیانپور اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌های ریلی و احداث شبکه‌های ریلی بیشتر در این بخش، سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی افزایش می یابد، باید سعی کنیم ارزش افزوده مناسبی را برای این پروژه‌ها در نظر بگیریم.

 

پروژه ریلی

 

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: باید سعی کنیم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، مشوق‌های مالی از جمله حذف مالیات و بیمه در نظر بگیریم، از سوی دیگر تخصیص درآمد‌های مالی بیشتر به این پروژه‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را به این حوزه جذب کند.

وی در پایان گفت: باید برای پروژه‌های حمل‌ و نقل ریلی ارزش افزوده مالی بیشتری ایجاد کنیم. باید تلاش کنیم تا پایان دولت دوازدهم پروژه‌های نیمه‌ تمام شبکه‌های ریلی به اتمام برسند.

کد خبر 108040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha