کد خبر 108061
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
پروازهای گلف ایر به دمشق از سرگرفته می شود

پرشین خودرو: زاید الزیانی رئیس شورای اداری شرکت هواپیمایی گلف ایر روز سه شنبه اعلام کرد که در سال 2019 میلادی پرواز های بحرین به دمشق از سر گرفته می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، وی در کنفرانس تجاری سالانه این شرکت با بیان این که سه توافق برای مقصدهای جدید امضا شده است، افزود : مذاکرات با نهادهای ذیربط در سوریه برای از سرگیری خطوط هوایی پیشرفت هایی داشته اما به مرحله نهایی نرسیده است.
گلف ایر پیشتر 15 ژانویه را تاریخ از سرگیری پروازهای خود به سوریه اعلام کرده بود.
خبر از سرگیری پروازهای بحرین در حالی اعلام شد که حدود 10 روز پیش منامه اعلام کرد که سفارت خود را در دمشق بازگشایی می کند.
سفارت این کشور در دمشق در سال 2012 به دنبال شدت گرفتن جنگ در سوریه تعطیل شد.
در همین راستا وزارت حمل و نقل سوریه دیروز(دوشنبه) از آمادگی فرودگاه های این کشور برای پذیرش پروازهای خارجی خبر داد.
'علی حمود' وزیر حمل و نقل سوریه هم آگوست گذشته (مرداد- شهریور) از اعلام آمادگی بیش از 12 شرکت هواپیمایی اروپایی و عربی برای از سرگیری پروازهای خود به دمشق خبر داد.
شرکت هواپیمایی امارات و مصر نیز در صدد برقراری پروازهای خود به سوریه هستند.

 

هواپیما


فرودگاه بین المللی سوریه در دمشق، حلب و لاذقیه و فرودگاه های داخلی دیگر این کشور در شهرهایی چون دیرالزور ، پالمیرا و قامشلی قرار دارد.
بر اساس گزارش رسانه‌های سوریه پیش بینی می‌شود که پرواز‌های هوایی به مقصد سوریه طی مرحله آتی افزایش یافته و فرودگاه‌های این کشور بیش از پیش پر رفت و آمد شود.
پس از موفقیت سوریه در برون رفت از بحران هشت ساله در این کشور، کشورهای عربی در حال از سرگیری روابط با دمشق و افتتاح سفارتخانه های خود در این کشور هستند.
انگلیس نیز اعلام کرده است که با اعزام چهار نفر از اعضای سفارت خود در بیروت به دمشق مقدمات بازگشایی سفارت خود را پیگیری می کند.
اولین پرواز بین المللی از دمشق به تونس نیز اواخر 2018 با 150 مسافر و گردشگر برای تعطیلات پایان سال میلادی انجام شد.

کد خبر 108061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha