کد خبر 108067
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
رباتی که داروهای مصرفی را رصد می کند

پرشین خودرو: یک تولید کننده تجهیزات الکترونیکی از رباتی رونمایی کرده که علائم حیاتی کاربر و فشار خون او را رصد می کند. علاوه بر آن داروهای کاربر را نیز کنترل و برای درمان استرس موسیقی پیشنهاد می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سامسونگ در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی روش های مختلفی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آینده ارائه کرد. یکی از این فناوری ها پلتفرمی است که روی سلامت کاربر تمرکز می کند. Samsung Bot Care به کاربران کمک می کند روتین های سلامتی روزانه خود را انجام دهند.

سامسونگ در یک رونمایی سریع ربات مذکور که صورتی شبیه Home Hubگوگل داشت را نمایش داد. در مراسم رونمایی، این ربات « یون لی» ( معاون ارشد نوآوری سامسونگ) را راهنمایی کرد انگشت خود را روی حسگری زیر نمایشگر قرار دهد. سپس ربات علائم حیاتی او، فشار خون و ضربان قلب را اندازه گیری کرد.

به گفته «یون لی» و «گری لی» (مدیر ارشد بخش نوآوری سامسونگ) ربات مذکور می تواند چرخه خواب کاربر را رصد کند، با خدمات اورژانس تماس بگیرد و موسیقی درمانی برای مدیریت استرس پیشنهاد کند. علاوه بر تمام این موارد ربات مذکور قابلیت رصد داروهای مورد استفاده کاربر را نیز دارد و هر روز اطلاعاتی درباره سلامت فرد را ارائه می کند.

سامسونگ در گذشته نیز محصولات مرتبط با سلامتی عرضه کرده از جمله اپلیکیشینی برای کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر .

کد خبر 108067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha