تجهیز فرودگاه مهرآباد با تجهیزات جدید برف‌روبی

پرشین خودرو: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از به روزرسانی تجهیزات برف‌روبی این فرودگاه و همچنین تجهیز فرودگاه به امکانات جدید برف‌روبی خبر داد و گفت: فرودگاه مهرآباد برای مقابله با بحران احتمالی برف کاملا آماده است.

به گزارش پرشین خودرو، میرسعید صفی نیا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با اشاره به اقدامات انجام شده جهت مقابله با شرایط جوی نامناسب در این فرودگاه گفت: این فرودگاه در آمادگی کامل به سر می‌برد و تمامی تجهیزات و زیرساخت‌های عملیات زمستانی به‌روزرسانی شده است و با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان رفته‌ایم.

صفی‌نیا به بهسازی و رفع عیوب خودروهای برف‌روبی فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و افزود: هچنین عملیاتی كردن دستگاه تست اصطكاك و خرید و تكمیل انبار دپوی اوره برای تسریع در یخ زدایی، به‌روز رسانی دستگاه مایع پاش، خرید ۶۰۰ لیتر اوره (ضدیخ)، خرید وبهسازی تیغه‌های برف‌روب جدید و قدیمی و همچنین رفع عیب دستگاه‌های ارتباطی به منظور ارتباط در شرایط بحرانی احتمالی از اقداماتی بوده است که این اداره کل برای آمادگی عملیات زمستانی در کنار دیگر اقدامات انجام داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به جرات می‌توان گفت از لحاظ امکانات و تجهیزات زمستانی فرودگاه مهرآباد هیچگونه کاستی ندارد و ما از ماه‌ها قبل در این زمینه اقدام کرده و کلیه امکانات و تجهیزات عملیات زمستانی را بهسازی و حتی نوسازی کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد به خریدهای جدید این فرودگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر امکانات و تجهیزات گذشته، امسال ۵ دستگاه خودرو ولوو که به تیغه برف‌روب ۵ متری مجهز هستند و دو دستگاه ایسوز جهت لند ساید با تیغه‌های دو متری خریداری شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خوب سال ۹۷ فرودگاه مهرآباد قرارداد جنرال مهرآباد است که در آن ۷ خودرو کمپرسی و لودر، یک دستگاه گریدر، ۳دستگاه باب‌کت و نفرکمکی در نظر گرفته شده است و در شرایط بحرانی از این مهم نیز استفاده شده‌است.

 

فرودگاه

 

مدیرکل فرودگاه مهرآباد تهران به ارزیابی سازمان هواپیمایی کشوری از تجهیزات برف‌روبی این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته سازمان هواپیمائی کشوری کلیه اقدامات و تجهیزات زمستانی فرودگاه را ارزیابی کرده است. همچنین به منظور جلوگیری از ناهماهنگی‌های احتمالی در عملیات برف‌روبی و تاخیر در ارائه خدمات‌رسانی به مسافران این فرودگاه را در دو حوزه تجهیزات و نیروی انسانی مورد بررسی قرار داده‌ایم که خوشبختانه فرودگاه مهرآباد از این لحاظ هم مورد تائید واقع شد.

صفی‌نیا از ایجاد هماهنگی بین نیروهای فعال در فرودگاه به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر در حوزه آمادگی زمستانی نام برد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ کننده‌ها دستورالعمل‌های لازم صادر شده و شرکت‌های هندلینگ کننده موظف شده‌اند تمامی امکانات و تجهیزات و حتی مواد مورد نیاز خود را به مقدار زیاد به‌روزرسانی کنند. هماهنگی‌های لازم بین شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌کننده‌ها و فرودگاه مهرآباد با جلسات متعدد ومکاتبات لازم انجام گرفته است .

وی ادامه داد: حتی به منظور هماهنگی بیشتر مانور عملیات زمستانی با حضور همه واحدها و ارگان‌ها و سازمان‌های خدمت‌رسان در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان بر استفاده از امكانات مناسب ایمنی و رعایت قواعد تعیین شده استاندارد تاكید کرد و گفت: با آغاز فصل سرما تدابیر خاص در زمان بارش نزولات اندیشیده شده و این فرودگاه با آمادگی به استقبال فصل زمستان رفته است.

کد خبر 108072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha