کد خبر 108075
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کاهش قیمت سهم‌های خودرویی‌ها

پرشین خودرو: خودرویی‌ها نیز امروز با کاهش قیمت روبرو شدند و نمادهای پربازدید آنها عمدتا بین یک تا سه درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۳۶۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۷۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۳ هزار و ۹۶۷ رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۱۴۹ واحد رشد رقم ۲۸ هزار و ۲۵۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور ۱۴۲۴ واحد افزایش یافت و عدد ۱۷۸ هزار و ۵۹۳ را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۱۲۴۹ و ۳۰۸۸ واحد رشد کردند.

امروز در حالی شاخص‌های بازار سهام با افزایش روبرو شد که نمادهای پتروشیمی، فلزی، پالایشی به تقویت این شاخص‌ها کمک کردند. پتروشیمی پارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران چهار نمادی بودند که در صدر نمادهای تاثیرگذار روی نماگرهای بازار قرار گرفتند.

هر یک از نمادهای یاد شده ۱۹۸، ۱۸۵، ۱۶۴ و ۱۶۰ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه هستند. در عین حال نمادهای بانکی از جمله بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت و بانک پاسارگاد در کنار دو نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایپا بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشتند.

نمادهای بانکی که این روزها در معاملات بازار سهام پر رنگ شدند اکثرا امروز بیشتر از سه درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. کفه عرضه در این نمادها نسبت به کفه تقاضا سنگینی کرد.

 

سهام

 


خودرویی‌ها نیز امروز با کاهش قیمت روبرو شدند و نمادهای پربازدید آنها عمدتا بین یک تا سه درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۳۶۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۷۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در عین حال در گروه محصولات شیمیایی روند قیمت‌ها اکثرا افزایشی بود. بطوریکه سهم‌های این گروه بین یک تا چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند. از جمله آنها می‌توان به پتروشیمی شازند، پتروشیمی پارس، پتروشیمی خارک اشاره کرد.

فلزی‌ها نیز همگام با گروه محصولات شیمیایی با رشد قیمت مواجه شده‌اند. در این گروه ۹۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۵۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات در این بازار رقم ۱۷۹ هزار و ۹۶۷ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با رشد ۱۳ واحدی خود تراز ۱۹۲۲ واحدی را رد کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۳۱۹ میلیارد تومان را تجربه کرد. همچنین حجم معاملات این بازار به رقم ۶۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

کد خبر 108075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha