نروژ بزرگ ترین خریدار محصولات تسلا در اروپا

پرشین خودرو: در بین بازارهای اروپایی، کشور نروژ همچنان بازار شماره یک محصولات تسلا در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، انگیزه های بسیار خوبی که در کشور نروژ ایجاد شده است، باعث شده تا این کشور همیشه دارنده بالاترین ارقام فروش خودروهای الکتریکی در بین کشورهای اروپایی باشد و در سال 2018 میلادی هم موفق شده به تنهایی آمار فروش 8614 دستگاه خودروی تسلا به نام کشور نروژ ثبت شود، هرچند این آمار فروش بسیار نزدیک به فروش 8585 دستگاهی محصولات تسلا در کشور هلند بوده است تا تنها با اختلاف کمتر از 30 دستگاه، کشور نروژ به عنوان بیشترین خریدار محصولات تسلا در بین کشورهای اروپایی حتی در مقایسه با کشورهای بزرگ و پرجمعیت اروپایی همچون آلمان، فرانسه یا انگلستان قرار گیرد.

باتوجه به آمارهای جالبی که از فروش اتومبیل در کشور نروژ منتشر شده است، می توان گفت که تقریبا یک سوم خودروهای جدید فروخته شده در کشور نروژ طی سال 2018 میلادی خودروهای تمام الکتریکی بوده اند و رکورد جدیدی در جهان به ثبت رسانده است. در حال حاضر ماشین های الکتریکی سهم 31.2 درصدی از بازار فروش این کشور را تشکیل داده و در مجموع 194 هزار و 200 خودروی تمام الکتریکی در طول سال فروخته شده است که بهبود 20.8 درصدی نسبت به سال 2017 میلادی تجربه کرده است.

کد خبر 108090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha