خودروهای برقی که به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود

پرشین خودرو: هیوندای موتورز از یک مدل مفهومی برای شارژ خودروهای برقی و الکتریکی رونمایی کرده است که به صاحبان آنها اجازه می‌دهد خودروهای برقی خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند که در این میان شرکت های هیوندای موتورز، تویوتا، فولکس واگن، بی‌ام‌و، دایملر و ولوو از جمله موثرترین خودروسازان در حوزه توسعه خودروهای الکتریکی و برقی بوده اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

همانطور که پیشتر نیز کارشناسان و تحلیلگران خاطرنشان کرده بودند، توسعه استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی در جهان مسلتزم توسعه زیرساخت‌های لازم برای آن از جمله ایستگاه‌های شارژ سریع است.

حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده در tradearabia حاکی از آن است که شرکت هیوندای موتورز به تازگی از یک مدل مفهومی شارژ بی سیم خودروهای برقی و الکتریکی رونمایی کرده است که به کاربران و صاحبان خودرو این امکان را می‌دهد بدون نیاز به اتصال به کابل شارژر، تنها با قرار دادن خودروی خود بر روی یک پلت‌فرم شارژ بی‌سیم اتوماتیک اقدام به شارژ آن کنند.

این مدل مفهومی برای آن دسته از رانندگانی که از ماندن در صف طولانی ایستگاههای شارژ خودرو تنفر دارند و احساس نارضایتی و ناراحتی می کنند، بسیار سودمند و کاربردی است و به آنها اجازه می دهد در مدت زمان کوتاهی و در هرجایی که بخواهند، خودروی الکتریکی خود را شارژ کنند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که توسعه این فناوری و پلتفرم شارژ بی‌سیم و بدون دردسر خودروهای برقی بدون شک به توسعه و گسترش محبوبیت و استقبال از آنها در جهان کمک بسزایی خواهد کرد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

کد خبر 108168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha