نزدیک به 80 درصد رانندگان با نحوه بستن زنجیر چرخ آشنا نیستند

پرشین خودرو: ناآشنا بودن رانندگان با بستن زنجیرچرخ علاوه بر ایجاد راه بندان، موجب اتلاف وقت و دغدغه و نگرانی راننده و سرنشینان خودروها می شود.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ عباس مظفری رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: حدود 80 درصد رانندگان با نحوه، باز کردن و بستن زنجیرچرخ خودرو، آشنا نیستند که این مشکلات عدیده ای را در مسیرهای ارتباطی برون شهری بوجود می آورد.

وی افزود: لازم است رانندگان پیش از ورود به جاده به طور دقیق و کامل با روش بستن و باز کردن زنجیرچرخ به لاستیک های خودرو آشنا شوند تا در صورت لزوم بتوانند از این وسیله ایمن کننده استفاده کنند.

مظفری، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع عوامل پلیس راه و راهداری و همچنین رانندگان و سرنشینانی که با بستن زنجیرچرخ آشنا هستند به کمک در راه ماندگان شتافته و آنها را از نگرانی و سردرگمی، رهایی می بخشند اما این چاره کار نیست.

وی تصریح کرد: با پلیس راهنمایی و رانندگی این استان مکاتبه شده است تا یک دوره یک ساعته، نحوه باز و بست زنجیرچرخ خودرو در آموزشگاه های رانندگی به صورت عملی آموزش داده شود.

مظفری ادامه داد: رانندگان در فراگیری باز و بست زنجیرچرخ خودرو نباید تنبلی کنند و لازم است قبل از ورود به جاده، این کار را بر روی چرخ زاپاس، انجام داده و مهارت لازم را به دست آورند.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: پلیس راه و پلیس راهور استان زنجان قرار است یک دوره مسابقه بستن زنجیرچرخ خودرو را برگزار کنند که در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

مظفری، آشنایی رانندگان با نحوه صحیح بستن زنجیرچرخ بر روی لاستیک خودروها را از جمله اهداف این مسابقه اعلام کرد و افزود: در پایان این رقابت، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع ایرنا

کد خبر 108192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha