کد خبر 108195
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
تولید خودروهای تسلا در چین آغاز شد

پرشین خودرو: با حضور ایلان ماسک، کمپانی خودروسازی تسلا بزرگ ترین کارخانه تولید اتومبیل خود را در کشور چین افتتاح کرد.

به گزارش پرشین خودرو و به نقل از پایگاه خبری فوربس، کمپانی خودروسازی تسلا در سال گذشته سایت تولیدی مورد نیاز خود را خریداری کرده و آن را در مساحت 860 هزار متر مربعی گسترش داده است تا آماده تولید محصولات این شرکت در خاک چین شود. تسلا می گوید که کارخانه جدید آنان در کشور چین می تواند سریع‌تر از تمامی کارخانه‌های موجود در جهان اتومبیل تولید کند که تکمیل فاز اول و اولین مرحله تولید محصولات در آن از نیمه دوم سال 2019 میلادی خواهد بود.

این کارخانه اهداف متعددی را دنبال می‌کند که در این خصوص می‌توان به گسترش فعالیت جهانی تسلا، رسیدن به بازار بزرگ کشور چین، تولید و عرضه سریع‌تر محصولات تسلا در خاک چین و دریافت سهم بیشتر اشاره داشت و قرار است که اولین محصول تولید شده در این کارخانه، اتومبیل پرمخاطب تسلا یعنی خودروی مدل 3 باشد و بعد از آن برند کاملا جدید تسلا مدل Y به خطوط تولید آن اضافه خواهد شد، هرچند ناگفته نماند که خودروی تسلا مدل Y هنوز از سوی شرکت خودروسازی تسلا رونمایی نشده و اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است و بعد از معرفی رسمی، جزییات بیشتر آن در پرشین خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که این کارخانه در شهر "شانگهای" چین راه اندازی شده و هرساله ظرفیت تولید بیش از 500 هزار اتومبیل را خواهد داشت. ولی در ماه های اولیه راه اندازی و قبل از اینکه ظرفیت تولید اتومبیل در این کارخانه کامل شود، تولید 3000 خودروی تسلا مدل 3 به صورت هفتگی برنامه ریزی شده است که با حجم تولید این شرکت در کارخانه اصلی خود واقع در کالیفرنیا مطابقت دارد.

اما به گفته ایلان ماسک کشور چین در حال تبدیل شدن به رهبر جهانی در زمینه فروش وسایل نقلیه تمام الکتریکی است و ماموریت تسلا به عنوان یک خودروی الکتریکی، رسیدن به بازار بزرگ چین و افزایش سهم فروش در آن است.

کد خبر 108195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha