جزئیاتی از ریخته شده روغن در جاده هراز و تصادف زنجیره ای

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ریخته شدن روغن در جاده هراز عمدی نبوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علیرضا قدمی با اشاره به انتشار کلیپی از وضعیت محور هراز ، ضمن تکذیب هرگونه اخباری در خصوص ریختن عمدی روغن در این منطقه،‌ گفت: علت ریخته شدن روغن وقوع سانحه رانندگی و برخورد یک دستگاه خودرو ال ۹۰ با گاردریل کنار جاده بوده است.

قدمی افزود:در ساعت ۱۱ صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۰ دی ماه دو فقره واژگونی خودرو و برخورد یک دستگاه خودرو ال ۹۰ به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه و لغزندگی سطح جاده به واسطه بارش شدید باران با گاردریل بتنی کنار جاده داشته ایم در این حادثه روغن هیدرولیک و ضد یخ خودرو ال ۹۰ در کف جاده ریخته شد.

وی گفت: فیلم پخش شده مربوط به قسمت دوم و بعد از وقوع سانحه رانندگی بوده که در فضای مجازی پخش شده است. این نقطه از محور هراز از نقاط حادثه خیز است به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد؛ همواره با رعایت قوانین و مقررات راهور سلامت خود و دیگران را تضمین کنند.

چندی پیش نیز ریختن گازوئیل در جاده نوشهر به رویان منجر به تصادفات زنجیره‌ای شده و عاملین این عمل نیز هنوز شناسایی نشده‌اند.

کلیپی دردناک از ریختن گازوئیل در جاده نوشهر به رویان در منطقه امیررود در فضای مجازی دست به دست شد که این خودرو به دلیل ریخته شدن گازوئیل در این مسیر سر خورده و منحرف می‌شود. این امر موجب تصادف زنجیره ای شدیدی بین تعداد زیادی از خودروها با یکدیگر و آسیب بسیاری از رانندگان، سرنشینان و عابرین پیاده شد. اینکه این گازوئیلها به طور سهوی ریخته شده است یا عمدی هنوز معلوم نیست به همین دلیل خبرگزاری ایسنا از مسئولان مربوطه پیگیر این موضوع مهم شد.

سهیل درویش، رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای شهرستان نوشهر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ریخته شدن گازوئیل و بارش باران در روز گذشته موجب برخورد تعداد زیادی از خودروها شد، اظهار کرده، پس از اینکه گزارش این خبر به ما رسید به اتفاق تعدادی از نیروهای راه در مسیر حضور یافتیم و با کمک آتش نشانی توانستیم اندکی از وضعیت مسیر را با ریختن شن و خاک بهتر کنیم.

وی افزود: اینکه این گازوئیل سهوی و یا عمدی ریخته شده است با دیدن دوربین مغازه های اطراف مسیر ابهامات برطرف نشد و در حال بررسی بیشتر هستیم. برای بررسی بیشتر به فرمانده نیروی انتظامی و دادستانی نامه زده شده است تا اقدامات لازم صورت گیرد.

و یا مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز در خصوص علت سر خوردن خودروها در جاده چالوس گفته، تنها دلیل لغزش خودروها در برخی نقاط محور کرج _ چالوس ریختن گازوییل است.

علی اصغر کاظمی در نشست مطبوعاتی اظهار کرده، بدون شک لغزندگی برخی از نقاط محور کرج _ چالوس به خاطر جنس آسفالت نیست و به ریختن گازوییل مربوط است. حتی اگر سطح آسفالت این محور به طور کامل آغشته به قیر باشد هم وقتی راننده ترمز می گیرد امکان لغزش خودرو وجود ندارد. در این محور قبل از انجام عملیات آسفالت، زیرسازی قیر صورت گرفته که این امر احتمال لغزش خودروها را منتفی می کند.

این مسئول توضیح داد:تصاویری که از لغزش خودروها در این محور به دست ما رسیده به طور قطع ثابت می کند خودروها به خاطر گازوییل کنترل خود را از دست می دهند. طور قطع مشخص نیست این گازوییل ها به صورت عمدی یا سهوی در مسیر ریخته می شود.

کد خبر 108200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha