افت چند میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار / قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت

پرشین خودرو : با گذشت چند روز از اعلام قیمت جدید محصولات پرتیراژ خودروسازان تاکنون بازار خودرو واکنشی نسبت به این قیمت ها نشان نداده و قیمت همچنان قیمت های دو هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از 3 ماه انتظار بازار و خریداران و مذاکرات دولت و خودروسازان بالاخره هفته گذشته، ایران خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات پرتیراژ را کسب و قیمت جدید محصولات زیر 45 میلیونی را با حدود 30 درصد افزایش اعلام کرد.

هر چند در روزهای اخیر پیش بینی های مختلفی در خصوص تاثیر اعلام قیمت های جدید بر بازار خودرو مطرح بود اما با گذشت چند روز از اعلام قیمت جدید محصولات پرتیراژ ایران خودرو و تاکنون، بازار خودرو واکنشی نسبت به این قیمت ها نشان نداده است به طوری بر اساس جدیدترین آمار قیمت خودروها در بازار، قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا همچنان قیمت های دو هفته گذشته بوده و تغییری در قیمت های بازار ایجاد نشده است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تهران، تنها واکنش مهم بازار خودرو به خودروهای مونتاژی بوده بطوریکه طی سه روز گذشته قیمت بیشتر خودروهای مونتاژی با ریزش همراه شده است.

 



سعید موتمنی با توجه به آخرین واکنش بازار به اعلام قیمت جدید محصولات ایران خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: به جزء چند اختلاف بسیار کم در تعدادی از خودروها، اتفاق جدیدی در بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو رخ نداده است و تا این لحظه بازار در مقابل نرخ جدید محصولات ایران خودرو عکس العملی نداشته است.

وی با اشاره به واکنش بازار به قیمت خودروهای مونتاژی تاکید کرد: طی دو روز گذشته تاکنون قیمت پژو 2008 با افت 3 میلیونی به 224 میلیون، سراتو با کاهش 4 میلیونی به 200 میلیون و هیوندا اکسنت نیز با افت 4 میلیونی به 183 میلیون تومان در بازار رسیده است.

موتمنی در ادامه در خصوص واکنش روزهای آتی بازار به قیمت های جدید خودروها به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در صورتی که خودروسازان همزمان با اعلام قیمت های جدید به تعهدات خود عمل و عرضه خودرو را افزایش دهند قیمت خودرو در روزهای آتی ریزش خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همچنین در خصوص بازار خودرو تا پایان سال خاطرنشان کرد: قیمت خودرو تا پایان سال با هیچ تغییر و افزایش قیمتی مواجه نخواهد شد.

کد خبر 108207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha